Gå til innhold

Sykepenger og bijobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt fra min 100% stilling, men har hat en bijobb i tillegg hvor jeg har jobbet ca to-tre ganger i måneden. Jeg har fortsatt å jobbe her selvom jeg har vært sykemeldt, det har både nav og legen sagt har vært greit( beder tilrettelegging) Men nå i det siste har jeg jobbet der mer,ca 50% stilling. Er dette noe jeg burde informere nav om eller tror dere det er greit at jeg jobber såpass mye utenom sykemeldingen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuller du? Selvsagt skal du informere. Du kan ikke motta sykepenger for en 100 stilling og ha lønnsinntekt ved siden av.

Skrevet

Selvsagt må du informere om dette, og du burde også forberede deg på å måtte betale tilbake deler av sykepengene du har mottatt...Du "tjener" jo da på å være sykemeldt ettersom du får mer tid og overskudd til å jobbe i ekstrajobben, og har du 50% arbeidskapasitet burde den puttes inn i jobben du er sykemeldt fra og ikke ekstrajobben....

Skrevet

Jeg har snakket med de, og de sa det var helt greit at jeg jobbet ekstra, det jeg lurer på nå er om det er noen grense? Det sa de ingenting om og om de eventuelt kan finne på å ta fra meg noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...