Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Hu er 68 år.og jobber ikke.Hun har ett barnebarn som er 2 år.Bare syns det er rart.Irriterer meg jeg gjør det.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Irriterer deg? Det er da ditt barn og ditt ansvar. Ingen andre enn deg, og din mann, er forpliktet til å passe barnet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Blir hun spurt om å passe da? Eller sitter dere og venter på at hun skal spørre
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Når man får barn så er det det foreldrene sitt ansvar! Du kan ikke forvente at andre i familien skal stå smellklar for å "avlaste" eller hjelpe.. Man kan bli glad om man får noen som vil passe dem..men forvente det og bli irritert når det ikke skjer... Nei vet du meg hva...!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Har spurt også men da virker hun ikke intressert.Hele greia er litt spesiell.Han jeg fikk barn med bodde hjemme hos mor til han var 38 år.Faren hans døde når han var 30 år.Han tok da over faren sine plikter.Slå gresset ,måke snø.og gjøre masse annet .mor sørget for middag og rene klær hver dag. Dettte har plaget meg mye men jeg må prøve å godta fortiden.Spesielt er det i hvertfall.Så mor får alltid hjelp til alt enda.Om sommeren sørger han for at gresset aølltid er klippet og måker snø om vinteren maler huset og klipper busker.gjør alt.Sykt er det.Syns moren virker veldig svak.Og ikke engang gidder hun å passe guttungen litt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Jeg vet hvor slitsomt det kan være å ha barn.så når jeg blir farmor en gang så er det klart jeg skal passe barnbarna..hjelpe til litt skader vel ikke
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 kremt..kanksje det er ting med denne damen du ikke vet om? som hun ikke har lyst å dele med en "kjærlig" svigerdatter som deg? Kanskje hun rett og slett ikke makter passe et barn? Det kan føles som et stort ansvar og det er fysisk slitsomt fordi barn på to år er aktive... Bare en tanke...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 min mor passer heller aldri barna. De siste 12 årene har hun passet de 5 ganger!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Nei, herregud, SÅ vanskelig og slitsomt kan det ikke være for ei bestemor på 38 å passe sitt barnebarn på 2 år vel?? Har aldri hørt på maken! Trodde i utgangspunktet de fleste besteforeldre likte å være sammen med barnebarna sine innimellom. I ettertid har jeg skjønt at dette selvfølgelig ikke stemmer for alle. Men å ikke vise interesse i det hele tatt er ikke helt normalt.......Hun ser vel HI og barnebarnet som "konkurrenter" da kanskje? For nå må hun dele på sønnen sin.. Klart at når man får barn, er det foreldrenes ansvar. Men man håper jo selvfølgelig at sine egne foreldre vil sette pris på litt alene-tid med dem også. Hadde blitt skuffa hvis ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Syns ikke du skal forvente at svigers passer barna dine altså! Det er dine barn, og ditt ansvar..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Dett er meg som startet tråden.Denne helgen som var nå skulle barnefar ta med seg guttungen på lørdag og overnatte til søndag hos sin mor.Når han kom så var hun drittings.Han reiste hjem igjen.Hun har ett drikke problem..Vet jeg kan være ufin i mine tanker.men jeg er jo bare et menneske..Ingen er perfekte .Hun er veldig snill også da men syns hun kunne bidratt litt .det jeg mener.men jeg må vel godta ting som de er..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 He he, det skulle stå bestemor på 68, IKKE 38 :-D
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #14 Skrevet 1. februar 2011 Så det er ingen her inne som håper at besteforledrene skal passe litt.er dere aldri slitne dere da.lyst til å sove litt lenger om morgenen.Ja ja Jeg er bare et menneske og syns det hadde vært hyggelig om noen andre en bare moren min kunne trådd til men jeg skjønner at det ikke er sånn amennnnnnnnnnn
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #15 Skrevet 1. februar 2011 Her kommer du jo med ny innformasjon. Hvorfor vil du at en dame med alkoholproblemer skal passe ungen deres?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #16 Skrevet 1. februar 2011 Eget ansvar ja, men hadde jo satt pris om besteforeldre hadde LIKT å ha dem på besøk også da. Ikke utelukkende for å passe dem, men for å knytte egne bånd til dem. Har selv besteforeldre som alltid var der for meg og min bror. Vi var der MYE. Var en forferdelig dag, den dagen de ble fulgt til grava. Har ikke grått så mye på all den tid jeg kan huske. Og da var jeg godt voksen! Mitt andre sett besteforeldre har aldri egentlig brydd seg, og vi har aldri egentlig kjent dem noe, siden vi aldri har vær noe særlig sammen med dem alene......Dagen de ble fulgt til grava, var ikke like tung...... Kanskje stygt, men den er ærlig..... Jeg ønsker sterkt å bli en bestemor som alltid har plass til mine, og som jeg alltid har tid til!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #17 Skrevet 1. februar 2011 Hvorfor i hele tatt ønsker du at hun skal passe barnet om hun har et drikkeproblem?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #18 Skrevet 1. februar 2011 Jeg tror aldri hun hadde drukket med barnebarnet til stedet.Dette gjør hun når hun er alene.det sier i hvertfall hennes sønn.Men tror ikke hun hadde gjort noe sånn .Litt kontroll tror jeg hun har.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #19 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har også ei svigermor som er alkis, men hun får ikke lov å ha barna mine.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #20 Skrevet 1. februar 2011 Jo, jeg! Syns det er kjempeviktig! Ikke nødvendigvis pga barnevakt, men hadde supert forhold til egne besteforeldre og ønsker det samme for barna mine. Det jeg synes er underlig er at du har et problem (!) med din manns fortid! Hva da, at han mistet faren sin tidlig?? Herregud, kvinnemenneske! Klart at han og moren har utviklet et nært og sterkt bånd, og det er da bare fint. Hvorfor i all verden skulle han ikke hjelpe sin mor i hagen, med snømåking osv?? Prøv å få et varmt og nært forhold til henne du også, så kan det være at det åpner for et tettere forhold mellom henne og barnebarnet også.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #21 Skrevet 1. februar 2011 Alkis, så trist.Men denne svigermoren er ikke bare en alkis.Lager gode middager når vi kommer og det er alltid koselig ..Men en skikkelig alkis så tenker jeg at det er noen som virkelig har ramla utenfor sånn er det ikke her. hun har jobbet helt fram til i høst.men nå er hun uten jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #22 Skrevet 1. februar 2011 Hun er et menneske som er veldig hyggelig men vanskelig å komme inn på.i den familien er det ingen som prater om hvordan de har det.Da faren døde pratet de ikke om det.D endte med at barnefar kjørte for fort og havnet i fengsel..Mye sinne inni seg.de holder alt inni seg.prater ikke om personlig ting.merkelig for meg som er vant til å prate mye om hvordan jeg har det.men vi er forskjellig..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #23 Skrevet 1. februar 2011 Nei Hi, ref. den andre tråden fra i går så skal svigermødre kunne forlange og kreve, de skal bestemme hvordan du skal føde, hvordan merkedager skal feires, hvor ferier skal tilbringes og med hvem, de skal kunne invitere seg selv og vennene sine til deg akkurat når de vil og bli hvor lenge de vil (DU, og ikke mannen din, skal selvsagt varte opp), de skal selvsagt bestemme hvordan barna dine skal oppdras, de skal ha lov til å styre livet ditt og familien din sin.. Men å forvente at de også skal BIDRA litt??? Nei vet du hva, det er for mye å forlange av Norges hellige kuer!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #24 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har også svigerforeldre som ikke bryr seg om barnebarna i det hele tatt. Svigermor har også et alkoholproblem, så for meg er det uaktuelt at hun får passe barna. Men jeg tenker at det hadde vært fint om hun hadde vist LITT interesse for de når hun er på besøk (de bor langt unna, og er på besøk en til to ganger i året). De bryr seg ikke i det hele tatt og er bare opptatt av å dra til byen, på konserter, på museum og gud vet hva de driver med. Men heldigvis har barna et sett til med besteforeldre som elsker barnebarna sine over alt på jord. De har virkelig stilt opp for oss og barna forguder dem. Jeg er såååå glad for at de iallefall har to besteforeldre som bryr seg. Jeg prøver bare å tenke at det er svigers tap at de ikke får bli kjent med sine fantastiske barnebarn
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #25 Skrevet 1. februar 2011 Hmmm. Hvis hun har hatt sønnen boende hjemme til han var 38 så trenger hun vel 5-10 års pause fra barn i huset da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå