Gå til innhold

Hvis jeg ikke har behov for SFO, men pappan har.... hva da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på bidrag og slike ting. SFO koster 2500 kr i mnd, og jeg har igrunn ikke så stort behov for det som det pappaen har. Barnet er hos pappaen 10 dager i mnd, hvorav 4 er skoledager.

Han betaler bidrag, og det ligger vel i bidraget. Men skal det da settes ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du benytter deg av det så burde det vel deles på. Om du ikke benytter deg av det bør han leie plass der de fire dagene han trenger det...

Skrevet

Jo, men nå betaler jeg jo alt. Det har jeg alltid gjort, både barnehage (som han ikke brukte annenhver uke) og SFO, som har først har begynt å benytte seg av nå i år (begynte på skolen i august). Jeg har betalt full plass hele tida, selvom de blir lite brukt.

Men må bidraget settes ned dersom jeg ikke lenger har så store utgifter, og bør han betale selv for plassen han trenger?

Skrevet

Jeg ville da hatt plass etter behovet. Feks 40 eller 50 % Er jo litt forskjell fra sfo til sfo, men her kan vi ha ned til 40% og også legge dagene etter behov. Feks levere turnusen vår der også har barna plass etter det.

Nå er ikke jeg inn i de reglene ang bidrag, men jeg mener da at faren burde betale sfo om det kun er han som har behov?

Skrevet

Far skal vel stå for betalingen av barnepass som han trenger i sin samværstid.Så er spørsmålet er de timene som barnet er på sfo en del av fars samværstid eller en del av din tid.

Skrevet

Det er jo hans tid? Han har barnet fra onsdag ettermiddag til mandag morgen. Da er barnet på SFO etter skolen torsdag og fredag, og det er da ikke min tid?

Skrevet

Jeg ville ikke betalt for sfo om jeg ikke trengte det selv. Da måtte bf stått for de utgiftene og ha ansvaret for det. Han skal ordne pass de dagene han har samvær.

Skrevet

Hvis du ikke har utgifter til barnepass så skal bidraget settes ned.

Bli jo ikke riktig at far betaler for barnepass i bidraget og i tillegg skal betale SFO regningen.

Skrevet

Hvis BF skal betale SFO av egen lomme, så må jo bidraget settes ned da bidraget inkluderer pass av barn.

Skrevet

Jeg ville tenkt meg grundig om før jeg droppet SFO for barna mine. Kommer jo an på alder selvfølgelig, men de aller fleste 1. og 2.klassinger drar ihvertfall stor sosial nytte av SFO.

Skrevet

Den blir jo ikke droppet, bare redusert.

Takk for svar ang bidraget :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...