Gå til innhold

Stoler ikke på BF...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er: BF er ikke norsk og har vært i norge ca 1,5 år tilsammen etter at ungen vår ble født for 3 år siden selv om han har hatt opphold her mesteparten av tiden. Nå har han kommet og har planer om å bli(vel, det vil jeg se før jeg tror på det..) og ønsker nå 50 % samvær og vi skal derfor til mekling. I hjemlandet går det mye på hasj og alkohol. Etter at han fant ut at han kunne få problemer her i norge om han ble tatt for det, har han sluttet når han er her(har han sagt..) Men jeg vet fra tiden vi bodde sammen at han gjerne drikker 3-4 dager i uka og jeg har flere ganger fersket han i å røyke hasj. En gang han skulle passe ungen tok han seg en blås da hun sovnet. Jeg vet det fordi jeg fulgte med på hva han drev på med, jeg hadde mistanke. Dette har i ettertid skjedd flere ganger, da dumme meg gav han ultimatum om å slutte med det eller så dro vi..å så fant jeg i ettertid ut at han ble bare flinkere til å sjule det for meg.

Andre ting han har gjort, holdt ungen utenfor verandaen i 2 . etg, truet med å ta henne med seg ut av la ndet og bl.a kan han ikke fatte vitsen med trappegrinn for en 1 åring. Hvordan han er nå, vet jeg egentlig ikke siden vi ikke har møttes så mye etter at det ble slutt for 1 år siden.

Da jeg pratet med fam.kontoret på telefonen sa de der at jeg kunne ikke utelukke at han kan ha forandret seg, men jeg vil ikke ta det for gitt akkurat. Hva hadde dere gjort Ungen gleder seg masse til han kommer og synes det er stas. Det blir uansett ikke 50/50...kanskje vanlig samvær men jeg er likevel redd for å sende ungen dit alene. Er dette noe å prate med barnevernet om synes dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort alt i min makt å få til samvær med tilsyn hvis du ikke kan hindre ham i å ha samvær.

Ville absolutt ikke gått for vanlig samvær heller, om han ikke har vært i ungens liv må jo forholdet bygges opp.

Skrevet

Hei. Vi har vært på ganske mange timer på familievernkontoret de siste årene.. hvertfal der vi har vært så ar de tatt selvfølgelig aller mest hennsyn til sønnen, men også en del hennsyn til mine følelser.. jeg hadde også det problemer at jeg stolte ikke på bf, av gode grunner..

Jeg hadde sagt mye som det er til mekleren på familievernkontoret, så han/hun forstår hvorfor du ikke stoler på han.. at du har grunn til det.

Kanskje dere i hvertfal kan begynne med dagsamvær sammen alle tre? sånn at dere bare kan være sammen noen timer på dagen..

Da bygges tilliten opp eller du kommer til å merke det hvis det er noe som ikke stemmer..

Intrykket jeg har fått er at for familievernkontoret er det viktig at barnet får være sammen med pappaen sin.. ikke hvordan..

Det er i hvertfal ikke aktuelt å hoppe rett inn i 50/50 ordning hvis ikke de har hatt så mye kontakt i det siste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...