sjettejuli Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Har ikke gigantsøskenvogn, men har hund. Er det plass til to bakover og en beltestol i denne? Er det veldig upraktisk med tanke på at vi da ikke kan ha andre passasjerer? Alle tips og tanker mottas med takk!
flypapir Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Jepp, det er plass! Vi har kjøpt oss en slik nå som vi venter nr.3 ( de andre er 2 og 5år gamle). Trygg trafikk har en oversikt over hvilke biler som har plass til tre seter baki; http://www.tryggtrafikk.no/F%C3%A5+biler+for+trebarnsfamilien.b7C_wtDK2D.ips
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Vi venter vår tredje før eldste blir 5 og har akkurat diskutert dette. Vi hadde mest lyst på V70, men tenkte at det er upraktisk at de MÅ sitte på rad. Ser for meg endel krangling med tiden! Vi ville også gjerne ha muligheten til å ha med en passasjer og vi kjøpte isteden Peugot 5008. Den er stor og har 7 seter. Vi er veldig godt fornøyd når det gjelder bagasjeplass også. Det er klart at om du bruker alle 7 setene så får du ikke allverden inni i tillegg! Kan anbefales:)
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Anbefaler dere i stedet en flerbruksbil, og spør du meg er Ford S-max den ultimate familiebil. Har hatt en selv, og har aldri vært så fornøyd med noen bil som med den. (Dessverre ville mannen i huset nedjustere en smule, så nå har vi en Ford Kuga, men så har vi bare ett barn, da..... ;-)) I S-maxen sitter man høyt og har god oversikt, også i baksetet sitter man høyt og godt. Tre individuelle bakseter, god plass til barneseter og "et hav" av gulvplass. Bak baksetet er det et kjempestort bagasjerom. Jeg synes også at S-maxen var veldig god å kjøre, og at den ser ganske tøff ut synes jeg ikke var noen direkte ulempe.... Anbefales på det sterkeste! Ja, og så hundeburet på langs i bagasjerommet, likevel masse plass til bagasje på den andre halvparten. ;-)
Piken på landet Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Ja det går, men FYYYY så trangt. Et helt amaras hver gang det ene setet må ut fordi besteforeldre skal ha noen med seg, eller eldste skal sitte på med foreldrene til en veninne osv. Har ikke V70 selv, men søsteren min har. Har en jente som er like gammel som vår, så vi har hatt henne litt med oss. Men for et amaras. Det er sånn at det nesten e enklere at de bare kjører henne selv, selv om jeg skal samme veien. Fatter ikke at de ikke kjøper seg en større bil. Kunne jo bare kjøpt et ekstra setet for akkurat den problematikken der da, men det er generelt trangt med 3 barn og alt som følger med i en vanlig stasjonsvogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå