meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Noen? Vi er nemlig ikke enig i at dagen sakl starte klokken 4 om natta... 5.30 er ok, da står vi opp selv, men 4 er bare for tidlig for oss. Barnet er 1,5 år og en jente som alltid har vært urolig om natta. Hun våkner også flere ganger før vi legger oss. Sliter med barneastma, men følges opp av legen + medisineres hver dag.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 Kutte dagsoving.. vente til det går over... noen barn bare våkner så tidlig.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Gutten vår våknet mellom 04:30 og 0600 i ca ett år.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2011 Ja, hun har jo holdt med tull i 1,5 år... Vi har jo prøvd alt vi kan for å skape gode soverutiner. Kutte sovinga helt på dagtid mener du? allerede? Hm... Det er ikke for tidlig da?
blomstre Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Hvor mange og lange lurer har hun på dagen da?
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Trenger ikke kutte helt ned på sovingen, men kanskje kortere lur.
Gjest thricane Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har en "ikke etter boka" erfaring selv Snuppa her stod opp halv 5, så vi ga henne flaske med litt lunken melk med en gang hun våknet, og da sov hun litt til:-P Nå er tennene ute og hun våkner fra 7 en gang. Må legge til at vi stod opp halv fem i flere mnd før vi ga henne flaske, så jeg vet at hun ikke sover bedre uten.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2011 Hun har redusert dagsoving fra 2,5 time til maks en time. Hun drikker ikke melk, så å varme noen flaske med melk er ikke helt aktuelt her... Tenner overalt også. He he.
Renate :-) Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 Vet mange er uenig i denne nøkkelen, men gutten vår får da komme inn i sengen vår og da kan han sove i mange mange timer til Han er snart tre da..
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2011 Ja, men vi har prøvd det også og den bøllete lille jenta bare pirker oss i øynene og sånt da. He he. Hun er jo ganske søt, men til og med søte ting er irriterende når man vil og trenger å sove.
Renate :-) Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Det er vel desverre bare en periode som med så mye annet, dere får stå opp med henne annenhver dag...
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2011 Ja, jo, men en periode skal vel ikke vare i 1,5 år? Ja, jeg fungerer jo ikke så tidlig. I det hele tatt. jeg fungerer såvidt når jeg skal stå opp halv 6.. og da er det bare på hengende håret frem til 8 ca. Men men.
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 Har alltid unngått å ha lillemann i sengen vår.. det blir så fryktelig vanskelig å avvenne etterhvert, og jeg får absolutt ikke sove med barn i sengen. Jeg vil tro det er fase datteren din er inne i, og kommer ikke til å vare så lenge... Noen sier at det å legge barnet tidligere om kvelden også hjelper. Søvn avler ofte søvn.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2011 Jaja. Vi får bare se-. Vi får jo ikke gjort så mye med det virker det som. Men "fase" og "fase"... om vi skal bruke det ordet så burde det vel indikere at det er en forbigående periode som man går inn i og kommer seg ut av, jeg syns det bare har vært mas med den søvnen helt siden hun kom ut jeg. Å, håper hun blir sovebarn fort fort fort!"
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #15 Skrevet 1. februar 2011 Noen barn er bare sånn tror jeg... Samboer har to sovebarn, de har sovet hele natten fra de er babyer, aldri våknet på natten noen gang... våknet litt vel tidlig noen år, men levelig. Vårt felles barn styret mye på nettene fra han var 9 mnd til han var 2 år... mye våken om natten og våknet grytidlig på morgenen. Rett etter han fylte 2 år begynte han å sove hele natten og sove til normal morgen tid. Sjelden noe tull nå. Så det er håp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå