Elax Skrevet 1. februar 2011 #1 Skrevet 1. februar 2011 Våknet litt over 8 om morran med tak i magen. Hadde hatt det samme et par timer en uke før, så tenkte at dette også bare var lureri. Lå en time å kjente på takene, før jeg hoppet i dusjen for å se om deg gav seg. Det gjorde det ikke, så jeg gikk inn og vekte mannen min. På dette tidspunktet var det ca 3 min mellom riene, og de var så vonde at jeg måtte stoppe opp og puste litt. I og med at sønnen vår måtte leveres hos besteforeldrene fant vi ut at det var best å stå opp, og jeg ringte føden som sa jeg kunne komme for en sjekk. Nå begynte riene virkelig å ta seg opp, og det var nesten ikke pauser imellom dem. Sønnen min var ganske komisk der han satt ved frokostbordet og pusta sammen med meg : ) Han lurte fælt på hva jeg egentlig holdt på med, og måtte forklare at det var ganske vondt når babyen skulle komme ut. Begynte å føle at det hasta litt nå, så vi ringte besteforeldrene og ba dem komme til oss isteden. Føltes som en evighet før de kom, og da hadde jeg så vondt at jeg måtte legge meg ned under riene. Vi kom oss i bilen, og turen til sykehuset gikk unna i full fart! For en gangs skyld klaga jeg ikke på mannens forbikjøringer: ) Begynte så smått å føle litt press bakover, så ba han bare gasse på. Forrige fødsel revna jeg alle veger og mista nesten 2 liter blod, noe som ikke frista til gjentakelse i en kald bil.... Vel fremme heiv jeg meg i en rullestol, og mannen kjørte i god fart opp på føden. Syns de tok seg veldig god tid i luka, og måtte be pent om å få gå rett på fødestua. Vel inne fikk jeg en ny ri, og jordmor sa: åja, du har såpass vondt ja! Da får jeg vel undersøke deg! Vel oppe på senga ble jeg undersøkt, det var 9 cm åpning! Her var det bare å ringe på flere folk. Tror jeg hadde 4 rier til før pressriene startet. Og etter 3-4 pressrier var lillegutt ute. Dette var en halv time etter at vi kom til sykehuset, så neste gang er planen å dra litt tidligere! Ble klippet siden jeg hadde en del arrvev, men revnet ellers ikke noe. Så det gikk mye bedre enn sist! Følte jeg hadde god kontroll gjennom hele fødselen, og det var aldri så vondt at jeg følte jeg skulle dø (hører mange beskriver det sånn). Er vel heldig som føder så raskt og greit, men håper ikke det går så mye fortere neste gang! Nå koser vi oss hjemme med en gutt som stort sett bare sover. Jeg hadde ikke nok melk sist, og gjorde en god innsats for å prøve igjen, men allerede etter en uke er melka borte. Så lillegutt får erstatning, og har en apetitt som overgår alt som står på pakkene: ) Lykke til allle dere andre!
Nykommern Skrevet 1. februar 2011 #2 Skrevet 1. februar 2011 For en opplevelse, men det høres jo fantastisk ut ! Har 12 dager igjen til termin og håper noe skjer snart. Riktig nok ikke i samme tempo som hos deg tror jeg, men heller det enn mange mange timer. Kos dere hjemme og gratulerer med lillegutt
<3 duracellkanin <3 Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Gratulerer så masse!!! håper virkelig det er min tur snart nå.. 3 dager til termin her..
Gjest Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Gratulerer så mye Høres ut som en flott fødsel, selv om den var i overkant rask Kos deg med den lille i tiden som kommer
strekkmerketrollet Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Gratulerer så mye!! Jeg har 9 dager til termin... (7 til menstermin) så håper det skjer noe her også snart Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå