Gå til innhold

Dere som er hjemme og gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legger dere dere og når står dere opp? Hva gjør dere hele dagene?

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning. Merker at jeg begynner å snu døgnet. Sitter oppe ennå (klokka er 01.20) og det er ikke uvanlig. Står opp i morgen og sender av gårde ungene, så bærer det rett i seng igjen.

Vet jeg ikke burde legge meg, men jeg er så dårlig form på morgenen/formiddagen at jeg er helt kvalm. Svimmel, trøtt, verker i kroppen... Eneste som jeg ønsker gjøre er å sove mer. Og da sover jeg, til klokka 11-12... Først da er jeg tålig i form til å stå opp, dusje og gjøre litt hjemme.

Blir ikke mye sosialt liv med venner på denne måten, eller tid til turer og frisk luft... Har kjempedårlig samvittighet, men har ikke motivasjon eller krefter til å snu... Satser på at alt blir bedre når baby kommer og plagene forsvinner, våren kommer og alt blir vel lettere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det litt på samme måte, men sliter med hyperemesis.. om natten er det så stille og deilig hjemme og jeg føler meg liksom bittelitt bedre.. om morgnen er jeg uansett ikke bra uavhengig av når jeg legger meg, så da har jeg endt opp med å snu døgnet.. Ikke bra, og har masse dårlig samvittighet, men det er nå en gang bare sånn.. Satser på å snu det tilbake i takt med at jeg blir bedre :)

(dessuten har vi en nabo som bråker frem til 23 hver dag, så det er så deilig de timene etter det når det er heelt stille i huset..)

Skrevet

Ja, jeg har også snudd døgnet, eller det vil si; jeg har ingen døgnrytme overhode. Kan bare sove et par-tre timer av gangen pga smerter, så det porsjonerer jeg tilfeldig ut over døgnet. Syns ikke det hindrer noe sosialt liv, det betyr bare at jeg må sette på mobilen til vekking i god tid før alle avtaler uansett når på døgnet :) Sover jeg ikke på dagen blir jeg jo bare sliten og energiløs. Og å tvinge seg til å ligge i senga når det bare gjør vondt ser jeg absolutt ikke poenget med.

Jeg tar det som en god tilvenning til baby-perioden der døgnrytmen uansett blir ødelagt. Når den verste spedbarnstiden er over så finner jeg nok en rytme igjen. Fram til det gidder jeg ikke bruke energi på å ha dårlig samvittighet.

Skrevet

Nå var jeg stort sett hjemmeværende før jeg ble gravid også, pga store ryggplager, så jeg har bare fortsatt slik jeg pleier.

Står opp sammen med mannen 06.00 og tar en kaffekopp og har litt kvalitetstid før han drar på jobb.

Da kan jeg kose meg lenge med diverse på pc`en før jeg trenger og "begynne" med noe, som klesvask osv.

Er 21 år, gravid med vårt første barn :)

Skrevet

Barna er hjemme nesten hver dag, den ene har 40 % bhgplass den andre 60 % så det blir vanlig døgnrytme på meg. Er to dager jeg har for meg selv, men da skal barna stelles og kjøres i barnehagen, og så hentes igjen. Uner jeg meg en hvil om jeg får tid de to dagene, men stort sett går de til innkjøp eller husarbeid. Er helt nytt nå fra nyttår at begge er i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...