Gjest Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Folketellinga for 1910 er sluppet ut. Gammal som jeg er kan jeg nå søke opp besteforeldrene mine og gud så fasinerende! For eksempel lærte jeg nettopp at bestemor hadde to søstre (tvillinger) som jeg ikke har hørt snakk om! Får vel ikke sove i natt jeg
Multimamma<3<3<3 Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Så spennende!! Jeg leker detektiv hva gjelder huset vårt som er fra 1929. Kanskje jeg også finner noe der!! Link?
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 www.digitalarkivet.no Du kan visst gjøre eiendomssøk også
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Takk! Da får ikke jeg lagt meg med det første! Spennende
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Et hus bygd i 1929 er vel neppe med i folketellinga fra 1910... Forøvrig er jeg også gammel nok til å finne mine besteforeldre der, artig å se hvor mange de kunne dytte inn i små leiligheter den gangen...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 http://www.rhd.uit.no/folketellinger/folketellinger.aspx Her er link til å lett kunne finne info fra de tidligere folketellingene også. Selv om folketellingen fra 1910 er mest oversiktlig og enkel å finne frem i. Og denne er genial for å finne info fra gamle kirkebøker og utenlandske personer: http://www.familysearch.org/eng/search/frameset_search.asp Jeg har vært hekta på dette lenge og har fått laget et stooooooort slektstre nå. Kjempespennende!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #7 Skrevet 1. februar 2011 Søker på gamle hus her i kommunen og litt morsomt å se at mange av damene har "ny-motens" navn som Lilly, Isabella, Sandra og Zara (alle fire født på slutten av 1800-tallet;)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Var utrolig vanskelig å spore opp slekta! Etternavnet til en søskenflokk var skrevet på tre forskjellige måter, og så jobbet de som tjenere hos fremmede så da var det steinvanskelig å finne dem. Fortsatt noen jeg ikke har funnet. Oppdaget at det er ført opp elever ved folkehøgskolen som en egen stor husstand, med lærer og det hele. Trodde at oldemora mi bodde som enke på hjemmegården, men så oppdager jeg at hun er registrert på en husmannsplass, som gift med en mann jeg ikke har hørt om! Hm.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #9 Skrevet 1. februar 2011 finner ingen jeg.. Mulig jeg ikke har skjønt det riktig, men uansett hva jeg skriver kommer det 0 funn
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #10 Skrevet 1. februar 2011 Samme her. Får ikke opp noen treff, uansett hva jeg søker på...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Hvordan går dere fram for å finne ut hvem de var gift med, barn osv? Jeg fant oldefaren min, men finner ingen annen info en fødsel- og dødsdato...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 Oi så spennende! Jeg vil også få det til, men trenger litt forklaring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå