Gå til innhold

Hva er smartest? Ang. skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun gått 1 år på vgs, medier og kommunikasjon. Etter sommeren skal jeg begynne igjen etter å ha vært hjemme med babyen min i 1 år. Jeg angrer meg i hjel på at jeg valgte M&K, men har ikke lyst til å starte helt på nytt igjen. Nå blir jeg nødt til å levere gutten i bh kl 6.45 for å rekke en ferje kl 07.15 for å komme meg på skolen. Kommer sikkert ikke til å klare å komme hjem før kl 16.30. Blir lange dager for meg og lille, men må man så må man.

Det er en skole rett ved siden av der vi bor som ikke har M&K, derfor jeg skulle ønsket jeg hadde valgt noe annet. Både bh og skole er rett ved siden av hverandre og dagene hadde blitt en del mindre.

Er det slik at man kan gå det siste året på allmenn påbygg i stedet for M&K? Hørte også at man kan gå 1 år på M&K og så gå 2 året studiespesialisering, men den siste der trur jeg ikke stemmer helt? Har aldri hørt om det før hvertfall.

Ville dere ofret det skoleåret jeg allerede har tatt og startet på nytt for at det skal bli mindre dager for meg og mini? Eller ville dere bare kommet dere gjennom dette 2. skoleåret med pendling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

m&k som er grunkurs og så mangler du VK1 før du kan begyne på påbygning.

har du lyst til å jobbe med m&k? eller hva har du lyst til? hva er drømmene dine om du ser bort i fra reisevei?

Skrevet

Var egentlig ikke meningen å poste her da men :P

Skrevet

Hvor gammel er du? Og hva er det du vil når du er ferdig med skolen? Er målet ditt å få studiekompetanse å begynne på høyere utdanning, eller vil du ha yrkesfaglig utdanning i medier og kommunikasjon?

Vis du er 23 eller eldre, og har minst 5 års arbeidserfaring (omsorg for barn teller med her) så kan du ta norsk, historie, samfunnsfag, engelsk, naturfag og matematikk på tilsvarende nivå som almenn påbygg, så har du studiekompetanse..

Og du kan nok få godskrevet noe av de fagene du allerede har tatt om du velger å starte på nytt med en annen linje, mulig det blir litt vanskelig siden det nå er kunnskapsløftet som er reformen nå, og om det er noen år siden du gikk på vgs så har du reform 94 fag.. Men ta kontakt med en rådgiver på skolen din ang det.. :)

Skrevet

Jeg er 20 år, har ingen planer om å bli noe innen medier og kommunikasjon. Er bare ute etter studiekompetanse :)

Gjest Pålæææis
Skrevet

Ville ha begynt på noe annet siden M&K ikke er noe du vil jobbe med.. Må være herlig å ha skole og bhg like ved hverandre.

Du kan også evt få avskrivning fra fag hvis noe du har hatt på M&K er av det du møter igjen på nye faget.

Skrevet

om dette ikke er drømmen din så hadde jeg også begynt på noe annet. helst almen om du ikke helt vet hva du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...