Gå til innhold

Hei. Jeg heter Pinocchio.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har løyet mye før, og ja ga han en siste sjanse nå på nyåret.

Nå har han løyet igjen, og han "forsov" seg (sov ut rusen etter fest), slik at vi ikke kunne reise på bytur idag slik som planlagt. Ikke gadd han å si ifra engang, jeg måtte ringe, ringe og ringe, før han tilslutt svarte i 1 tiden på dagen!

Ikke gadd han å svare på meldinger som jeg sendte han i natt heller, selv om han var våken. Han ville vel ikke at jeg skulle vite at han ennå var på festen..(nei, han er ikke 18 år..) Og ja, vi har barn sammen..

Jeg har ikke orket å svare han selv i hele dag. (jeg er på besøk hos familie, og han skulle egentlig hente meg og babyen idag da vi skulle på tur). Jeg vet ikke hva jeg skal si til han..Uansett hva jeg sier, så virker jo det ikke som at han tar det noe seriøst! Han lyver jo hver gang han føler for det uansett, eller i de situasjonene han vet han slipper unna krangling hvis han lyver i stedet!

Jeg føler meg tom..Samtidig så har vi ei leilighet med 3 mnd oppsigelse, og jeg har ingen som jeg kan flytte til i mellomtiden..Egentlig vil jeg være sammen med han, men hva skal jeg gjøre for at han skal forstå at han ikke bare kan ta hensyn til seg selv?

Dette har pågått i et år...Jeg kjenner meg sliten..Misbrukt, nesten.

Gir så mye av meg selv, men får lite tilbake..

Blir litt irritert på seg selv nå! Hva faen kaster jeg bort på en slik mann?

Ååh...jeg vet at han kommer til å besøke kompiser idag også, ta seg noen øl og våke hele natta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han lyver for å slippe å krangle.

Kan dere ikke sette dere ned og lage noen regler for hvordan samlivet skal fungere. Man må både gi og ta - og svelge en del kameler.

Nå er du den masete kjerringen som ikke lar han være med venner, mens han er den idiotene som du heller ikke denne gangen kunne stole på.

Kan dere virkelig ikke komme til enighet? Fortell han hva han egentlig mister om han ikke holder seg til planen - en plan dere begge setter.

Ta et steg bak og observer han. Hvordan behandler han deg egentlig?

Er dette mannen du vil være med? Eller er dette mannen du vil skal forandre seg, slik at han blir mannen du vil være med?

Kom til enighet - sammen!

Skrevet

HI

For å si det slik..Han er svært sjalu av seg, så han ville aaaaldri gått med på at JEG dro på fest uten han. Han ville aaaldri godtatt at JEG hadde løyet for han.

Hvorfor skal han gjøre det da?

Ikke bare det..Men når han selv looover meg at han ikke skal gjøre det og det, men likevel gjør det OG lyver om det, så har han tråkket over noen viktige grenser. Og ikke minst bare prinsippet..

Når han lyver til meg og sier at han har vært hjemme, mens han egentlig har vært på fest, tror dere ikke at han lyver om større ting også, som jeg burde vite? Han slipper jo unna krangling, og han sier det selv: "Jeg vet at du ikke ville at jeg skulle dra dit, derfor løy jeg..Jeg vil ikke krangle."

Å takk, vennen..Bra at du tenkte på mine følelser da!

Det er jeg som skrev det innlegget her for ca 14 dager siden om at jeg havnet i feil seng. Sov med en annen gutt, men gjorde ingenting fysisk med han.

Jeg skjønner egentlig meg selv mer og mer..Det er sinnsykt tungt å leve slik som vi gjør nå. Og det er lett å falle for fristelser når man er på fest; Han mannen der er sikkert mye annerledes OG ærlig. Han mannen der respekterer meg sikkert mer, osv..

mannen min har jo ikke et dugg av respekt for meg! Og det irriterer meg grusomt, for jeg er et catch, og det vet han og alle som kjenner oss!

Skrevet

Du vet at det ofte er sånn at de som er mest sjalu er de som har ting å skjule?...

Skrevet

HI

Han har vel sikkert mye å skjule han ja..Er jo merkelig hvis det er slik at de gangene jeg har funnet ut at han har løyet til meg, også tilfeldigvis er de eneste.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal si..Det jeg sier er effektfullt i to dager, så glemmer han det..

Og hvorfor er det JEG, som er den "misbrukte", som må kjempe for forholdet og forandre meg? Hva med han som faktisk har ødelagt forholdet?

Åh..jævlig irriterende!

Skrevet

Vet du hva? Det høres ut som han er en sånn kar som ikke skjønner noe før det blir virkelighet. Siden du har baby, regner jeg med du er i permisjon/ikke jobber? Hvorfor ikke flytte hjem til mamma/pappa/bestemor/venninne en ukes tid? Jeg skjønner at det ikke er ideelt, men det er kanskje det som skal til for at han skal våkne. Ikke si annet til ham enn at du ikke orker å leve sammen med ham slik det er nå, at han får bruke litt tid på å tenke gjennom hvordan han vil ha det. Om han skal respektere deg som sitt barns mamma, og sin egen elskede, og begynne å behandle deg slik du faktisk fortjener. Han høres ikke så veldig voksen ut, og han trenger kanskje å forstå at slik han holder på, ikke går i det lange løp, og at det faktisk er veldig umodent. Og skulle han nå synes det er helt greit at det blir slutt mellom dere, ville jeg ærlig talt ikke tatt det så tungt. Det er klart at det er synd, men for så vidt tror jeg både du og baby kan ha det minst like bra alene. Og så kanskje han innser feilene sine om noen måneder, eller kanskje ikke. Men da slipper du i alle fall å leve med en slik mann, som gjør at du dør innvendig. Og som er sjalu og kontrollerende. For tro meg, det er ikke godt, verken for deg eller babyen, i det lange løp.

Lykke til!

Skrevet

Samboeren min drev hele tiden å løy til meg også.. om alt og ingenting... Fant meg i det i 5 år men så en dag fikk jeg nok og gjorde alvor av truslene mine om å gjøre det slutt. Det var slutt i ett år før vi fant sammen igjen og nå er han en helt annen mann! Har ikke tatt han i å lyve på ca 3 år og jeg tenkre at jeg skulle gjort det slutt leeeenge før jeg faktisk gjorde det ! Vi hadde ikke barn da alt dette skjedde da så det er nok ikke like enkelt for deg men jeg tror ikke han forandrer se før han ser hva han har å miste...

Skrevet

Hi

Jeg har ikke hatt noe kontakt med han i to dager nå..

Så ringte jeg han tidligere, og han sitter der i andre enden og spiller helt dum! Jeg spør han hva han har gjort i natt og dagen for der. Nei ikke noe galt, sier han. Også begynner HAN å hisse seg opp, og gir meg den "nå blir jeg oppgitt"-stemmen sin...

Hva i faen liksom!

Har det ikke vært for at jeg MÅ reise tilbake idag, så har jeg ikke kommet til å ringe han i det hele tatt!

Skrevet

HI

Nå er vi kommet hjem, og vi begynte selvfølgelig å krangle..

Vet dere hva HAN sa da?? HAN gidder ikke mer krangling!

Det er jo så jævlig sykt at jeg finner ikke ord en gang..Er det mulig å være så blottlagt for selvinnsikt?

Skrevet

Skulle nesten tro du var sammen med eksen min...

Han forandret seg aldri, og det beste som har skjedd meg var at det ble slutt. Kjipt der og da, men jeg kjente veldig fort at det var det riktige på alle måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...