Gå til innhold

Spørsmål ang melkeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 år som har melkeallergi. Er ikke så lenge siden vi fant det ut. Har ikke merka noe på han, bortsett fra at han har i perioder hard mage og utslett på hendene, og vi tror det kommer av det.

Har prøvd melkefri diett, men syns ikke det var noe forskjell.

Kan han bare fortsette å drikke og spise som normalt? Eller kan dette være skadelig i lengden? Han elsker å drikke iskald melk til frukosten og ost er favorittpålegget hans. Han hadde det ikke godt i den perioden på melkefri diett! Var skikkelig deppa fordi han ikke fikk melk, eller noe som inneholdt melk.

Vet vi burde spørre legen om dette, men det er over en måneds ventetid, derfor spør jeg her mens jeg venter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere ikke har vært til utredning hos lege, og lege har anbefalt en melkefridiett, så ville jeg ventet.

Det er viktig å kunne ta prøver av en kropp som har blitt utsatt for melken, for å utelukke noen allergi.

Når det er sagt så har jeg en som ikke tåler melk, og det merkes også på magen ved mange doturer og treg mage. Her er det nok med en skive ost og så er problemet der.

Rart dere ikke kommer inn hos legen før enn om en mnd. Men lykke til hvertfall. Ikke moro når det oppstår endringer i kosten. Vi var heldig som hadde en som tok dette godt, 3 år og elsket yoghurt over alt i denne verden.

Skrevet

Han er ikke glad i rismelk da? den som er tilsatt kalsium er ganske god synes vi..

Fått påvist melkeallergi ved prikktest?

Bør vel gi minst mulig kumelk..

Skrevet

Hvor lenge varte dietten hans da? Min mann fikk også melkeallergidiagnosen, men etter diett på over 6mnd (nesten 1år) og ingen bedring begynte han med melk igjen.

Nå har vår sønn fått melkeintoleranse så han har en diett uten laktose.

Min mann sier han føler seg bedre med litt melk, men ingen laktose.

Ikke vet jeg.....

Man kan få kjøpt ost uten melk og soya/rismelk. Forstår sønnen din jeg. Har selv flere allergier og det er ikke noe gøy. Men nå er hemmeligheten for en mamma å ikke kutte ut produkter, men erstatte dem.

Tør ikke gi deg eksakte råd. Men vil påstå at om han har fått en endelig melkeallergi så kan du ødelegge tarmfloraen hans ved å gi melk.

Skrevet

Han har vært til legen og tatt blodprøve, og den viste at han var allergisk mot kumelkprotein, og legen sa han skulle prøve melkefri diett på 14 dager. Syns jeg fikk dårlig informasjon, så vil tilbake å snakke med legen.

Han har prøvd rismelk, og mye annet, men likte ingenting av det. Sjokomelk gikk en stund, men han likte den egentlig ikke noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...