Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Ja. Det er sant. Har hatt sex i 13 år nå, fordi det er det man skal gjøre i ett forhold. Man skal ha sex, slik er det bare. Men nå er det nok. Det gjør ikke noe om han vil ha seg en ny dame. Bare jeg slipper maset Håper han finner seg ei som ELSKER sex. Kommer til å savne han masse, alle de gode samtalene, ligge inntill han, smilene og øynene hans. Men men, om han trenger sex for å være lykkelig, så unner jeg han det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er også asexuell og trives med det. Mannen har akseptert det, hva han velger å gjøre med det får være opp til han. På alle andre områder fungerer vi perfekt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Hvordan reagerte han på det du fortalte?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg hadde blitt veldig skuffet om mannen min hadde fortalt meg (etter 3 barn og 11 år sammen) at han hadde "stilt opp" uten at han egentlig hadde lyst. Hva sa mannen din da? Regner med han er noe knust nå...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Betyr det at dere aldri ha sex? Hadde dere mye sex i begynnelsen av forholdet?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Vet ikke. Det er jo ikke no man bestemmer. Om min mann hadde fortalt meg han var homofil... skulle jeg da bli knust? HAdde synes mere synd på han enn på meg selv. Det er jo samfunnet som legger opp disse reglene vi skal følge. Vi SKAL ha sex liksom... hvorfor i huleste skal og må man det da?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Hei! Vi har levd i et forhold uten sex i 3 år nå. Jeg husker det var veldig vannskelig å fortelle mannen min at jeg ikke trenger sex og har gjort det for hans skyld. Jeg hadde sex med mannen min fordi jeg var og er ufattelig glad i han og ønsker at han skal ha det godt med meg. Jeg skjønner at han trenger sex for å være lykkelig i et forhold. Selvfølgelig måtte vi og ha sex for å unnfange barnet vårt Vi holder sammen fortsatt og mannen har godtatt det
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Så lenge dere godtar at mannen får tilfredstilt lystene sine hos andre er jo ikke dette noe problem.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Føler det omtrent som deg. "Godt" å se at jeg ikke er den eneste som har det slik. Har faktisk sag til mannen min at han kan ha sex med andre om sex er så viktig for ham, det hadde ikke såret meg i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 høre utrolig leit ut for mannen din, men skjønner at du hadde et sterkt behov for å si det til ham. men dette betyr jo ikke at du trenger å slutte å ha sex med ham ?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 hadde det virkelig ikke brydd deg om mannen din hadde gått til en annen kvinne ?? sjansen er jo da også stor for at han vil bli forelsket i en annen, og gå fra deg! vil du det ? så innmari trist, altså!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Mannen min er impotent etter en ulykke som ødela noen nerver i ryggen hans. Og jeg får IKKE lov til å ha sex med andre. Er kvinner greiere enn menn sånn sett tro? Syns det forventes av kvinner at vi skal la menna våre ha sex med andre om vi ikke kan/vil, men hører aldri om det samme motsatt vei...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 En må da ikke ha sex med andre for å bli forelsket i andre. Sex er sex og dersom mannen ikke får sex av kona så kan han vel få tilfredstilt det andre steder så lenge hun godkjenner det og begge syns det er en god løsning.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Det forventes da virkelig ikke at vi skal la mennene våre har sex med andre om vi selv ikke kan stille opp!! Og om man er så generøs og dumdristig som risikerer ekteskapet ved å sende mannen avsted for å få sex, vil man nok fort miste mannen sin. Hvis han i det hele tatt vil akseptere et sånt forhold, da!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 Å sammenligne impotens med å være aseksuell er rimelig søkt. Mannen din kan vel fortsatt tilfredstille deg, og kan vel fortsatt ØNSKE sex med deg selv om han er impotent vel?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 Nei, det er der du tar feil. Sex er ikke bare sex, bestandig. Det er klart sjansen er stor for at han kan ønske seg en annen kvinne etterhvert. Han er så dum at han tar i mot tilbudet fa sin kone. "gå og finn deg sex". Han går, han finner, og oppdager en fantastisk dame som dekker alle hans behov. Og det gjør jo ikke DU. Vips, mannen har funnet seg en ny. Er det ikke mye enklere å være god mot mannen sin, og få ha han i fred ?! Det kan ta så lite som fem minutter å få en mann til å komme, på den ene eller den andre måten. Dette må du da kunne unne mannen din ??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Eh... nei. Konsekvensen her er helt det samme: han kan/vil ikke ha sex med meg. Hi kan/vil ikke ha sex med mamnen sin. Så jeg syns ikke sammenligningen er så søkt jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Godt at noen tør si dette høyt, da tør jeg også. Jeg vil heller ikke ha sex, men jeg vil ikke ha nærkontakt heller. Vil ikke kysse,kose eller sitte i armkroken... Virker som du, HI, har litt mer peil på dette enn hva jeg selv har, kunne du tenke deg å forklare litt? Mannen min blir sur så fort jeg nevner dette, men jeg kan jo ikke noe for hva jeg føler!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Mannen din blir SUR? Herregud, aseksualitet er da ikke noe man velger. Merkelig hvordan mange, kvinner inkludert, synes å mene at enkelte kvinner har manglende seksuelle følelser ut av ren ONDSKAP. Kjipe kjerringene er bare vanskelige liksom, de må ta seg sammen!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #21 Skrevet 31. januar 2011 men selv om man ikke har seksuelle følelese, kan man vel klare å sette seg inn i at andre har det ? eller kanskje ikke ? men er det ikke ok å kunne gi mannen den kosen han trenger, selv om man ikke har behov selv ? hadde gjort alt jeg kunne for at mannen skulle blitt fornøyd, hadde vært livredd for at han skulle forlate meg til fordel for sex....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #22 Skrevet 31. januar 2011 Å deili å se at det finnes flere der ut Jeg føler ikke behovet for sex i det hele tatt bare forplantningsbehovet. synes synd på mannen min den dagen vi er ferdige med å få barn...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #23 Skrevet 31. januar 2011 Ja jeg vil vel anta at aseksuelle kan sette seg inn i seksuelles situasjon, og omvendt...? Hvorvidt man "klarer" å gi partneren sin (det finnes også aseksuelle menn) sex selv om man ikke liker sex, vil jeg tro avhenger av personen, tror ikke det finnes noe fasitsvar der...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #24 Skrevet 31. januar 2011 Du kan jo gi mannen din sex selv om du selv ikke får noe ut av det... Stakkars mann som blir lurt på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #25 Skrevet 31. januar 2011 Mitt første innlegg i denne tråden. Jeg har også en mistanke om at jeg er aseksuell, føler ingen behov for sex/samleie. Har hatt flere perioder i livet der det har kunnet gå 3-4 år uten sex m.m. Jeg kan ha sex noen ganger i et nytt forhold, men lysten dabber raskt av. Og det har ingenting med at jeg ikke føler meg ivaretatt eller at ting gjøres feil. Jeg mister rett og slett lysten (- ikke midt i ei økt da), men det kommer snikende liksom. Har nå min 4. runde der det har passert 1 år siden sist (er i fast forhold). Men har også to herlige døtre;) Mon tro om jeg har "arvet" dette etter min mor. Hun har sagt at hun kun hadde sex med faren min for å få barn- ikke for å glede noen. Hun elsket faren min, men sex var kun for å få meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå