Gå til innhold

tett nese!! går snart gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesen min har tatt heilt av og gjort seg heilt tett. Har brukt litt otrivin, men fekk beskjed om å slutte. Har gått over til saltvann, men det funker ikkje ein plass! Er like tett i nesen uansett kor mange spayer eg tar.

Er det andre som er like tette?

Lurer på hvonrdan dette skal gå, er 11+4 i dag, ser nesten litt svart på det om eg skal gå resten av svangerskapet med tett nese...

Noen som har tips til hvordan å opne en tett nese?? Hadde satt stor pris på det! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.. jeg er i uke 27 nu å har vært tett i nesen hele svangerskapet.. Å må desverre si at for min del er det bare blirr værre de siste ukene... E som sahara ørkenen i munnen om morgenen når jeg våkner.. jeg som alltid puster med nesen når jeg sover... men men skal nu holde ut de siste 13 ukene.. Du får nu ha lykke til videre i svangerskapet...

Skrevet

Jeg var plaga med veldig tett nese fra uke 8. sov dårlig om natta og saltvann funka ikke. Fikk nesespray av legen med kortison(var visst helt ufarlig) Brukte den kanskje tre ganger og da åpna nesen seg betraktelig. har ikke følt behov for å bruke den etter det. Verdt å prøve,men råder deg til og ikke bruke den over lengre tid, for man kan fort bli avhengig av nesespray.

Skrevet

nå skal ikke jeg gjøre deg mer gal,hehe, men jeg har vært pottetett i nesa siden uke 12, nå er det 4 dager igjen til termin... jeg har brukt otrivin hele tida - bruker det enda, det eneste som har funka. legen sa det sannsynligvis var bihulebetennelse, men ville ikke gi antibiotika for det når jeg var gravid. Han sa også at jeg burde legge inn noen pauser (sånn ca etter hver uke..) men at det mest sannsynlig ikke ville bli noen avhengighet i dette tilfellet da det er svangerskapet som gjør det, slimhinnene vil ordne seg etter fødsel. jeg tvilte jo litt på dette til å begynne med, men fant ut at jeg ikke kan gå rundt helt tett heller! så da får vi håpe legen min har rett:)

kortisonspray fikk jeg også, men synes ikke den hadde noen virkning i d hele tatt..

Skrevet

Husker du navnet på den?

Eg ser ikkje for meg hvordan dette skal gå, sliter litt med å få i meg maten grunna den tette nesa, puster jo ned maten :P Det at eg sliter med astma hjelper jo ikkje på.

takk for tips, det skal eg ta opp neste gang eg skal til legen (om ikkje tidl :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...