Gå til innhold

Hvite prikker, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen har et utslett på foten, og det klør! Små hvite prikker. Ser omtrent ut som om han har brent seg på brennesler! Men har jo ikke det nå...

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyyyytt

Driver å googler, men finner ingenting...

Skrevet

Det kan være elveblest, ikke la han klø på dette! det hjelper å legge kalde omslag på det, en kald og våt klut feks! og smørre inn med alovera, vist d sprer seg utover kroppen, spesielt halsen! må du kontakte legen

Skrevet

Elveblest er røde prikker (hovne) med hvit ring rundt.

Dette høres ut som sopp.

Skrevet

Jeg vil ikke si at elveblest kan kategoriseres som "prikker", da det kan være over store områder, og blir ildrødt. Men ja, jeg syns dette kan høres ut som sopp, uten at jeg har noen doktorgrad i dette...

Skrevet

Oi! Hvordan få sopp på foten? Det er oppå foten.. Han har gått veldig mye med noen tøfler han fikk i forrige uke, kan det gi han sopp? De er ganske varme og tette...Lukta på føttene hans i sta, og det stinka skikkelig tåfis!! Det var uvanlig, han dusja i går også...

Skrevet

Uff, nå oppdaga jeg nettopp at han har i hele fjeset også! Hva kan det være? Ringer snart legevakten!

Skrevet

Fotsopp er smittsomt og smitter både ved direkte kontakt og ved indirekte kontakt med for eksempel håndklær, sko og gulv. Det kan også oppstå der det er fuktig og varmt.

Vask føttene daglig og la dem tørke ordentlig før du tar på deg strømper og sko.

Bruk kun bomull - eller ullsokker og skift sokker daglig. Han må dessuten skifte sokker hver gang de blir fuktige.

Medisinsk behandling vil ofte være nødvendig, men noen ganger kan rengjøring og mye "lufting" lege soppen.

Ta deg en tur til lege med gutten. Det er ikke farlig, men ubehagelig.

Skrevet

Da er det verken sopp eller elveblest.

Blir de "borte" når du trykker på de? Er det rødt rundt?

Skrevet

Ser ut som om de blir borte ja, og det er rødt rundt, men han har klødd en god del på...Er liksom små hevelser...

Skrevet

Det kan være allergisk reaksjon. Har han spist/drukket noe som han vanligvis ikke har gjort før? Vært borti noen dyr?

Hvordan er allmenntilstanden hans ellers? Feber? Vondt noe sted? Slapp? Har du sjekket resten av kroppen hans?

Har du xylocain kan du smøre på det, det hjelper for kløen.

Skrevet

Allergi eller infiserte blemmer tenker jeg.

Skrevet

Ikke vært borti dyr eller spist noe uvanlig (som vi vet om da).

Såg ikke noe på resten av kroppen. Men det kom veldig plutselig i fjeset hans da!

Jeg tror han har feber, var veldig varm, men termometeret virker når det vil, og det var ikke i dag!

Pappaen hans ble faktisk så bekymret at han ringte legevakten, og de ville se på han med en gang... Så de er på vei nå. Han har ikke fått til å sove fordi det klør, så håper han får noe for kløen!

Skrevet

Allergisk reaksjon? Datra vår får hvite blemmer/hevelser i huden ved inntak eller nærkontakt med ting hun er allergisk mot (melk og katt).

Håper det går bra med han og at dere finner ut hva det er:-)

Skrevet

De vil se på han med en gang for å utelukke hjernehinnebetennelse tenker jeg. Det er ganske alvorlig, og starter i noen tilfeller med slikt utslett, bare at utslettet forsvinner ikke når du trykker på det.

Jeg tenker fortsatt allergi. Det kan også være en virusinfeksjon som vil gi utslett og/eller prikker i huden.

Men om han har feber, kan dette like gjerne være at han får en av disse barnesykdommene (meslinger,røde hunder,vannkopper,den 4.barnesykdommen el.l).

Jeg tror ikke dette er elveblest, da de ikke opptrer som prikker, men som ujenvne hevelser i huden.

Han vil nok helt garantert få noe som kan smøres på for å hindre kløen, men det spørs jo om dere kanskje må kjøpe det på apoteket, og det er ikke alle steder det er åpen apotek så sent.

Har du noe salve,krem eller noe sånt liggende? Jeg kan anbefale xylocain, hvitvask, aurax, aloevera. Har du ikke noe av dette, spør gjerne en nabo. Ellers kan jeg, av egen anbefaling når jeg ikke har hatt noe for hånden, anbefale enten kald melk, eller saltvann mot kløe. Det er ikke fullt så effektivt og langvarig virkning som salver og kremer, men det hjelper en liten stund. Bare dynk en bommullsdott el.l med det, og stryk forsiktig over.

Masse god bedring med lille gull :)

Kom gjerne med oppdatering, blir bekymret på dere vegne når det sprer seg slikt.

Skrevet

Må gi beskjed hva det var da:-) god bedring til gutten. typisk legevakten og si; nja, ser ut som virus:-0 hilsen 21.26

Skrevet

Oppdatering!

Legen trodde det var allergi, han tok blodprøve som ikke samboeren min husker hva var, men trodde det var noe virusgreier, den slo ut på 8 (???), og han har fått noe klødempende med seg hjem! Og skal ikke i barnehagen i morgen!

Må si jeg lurer på hvilken blodprøve han har tatt... Neste gang tror jeg at jeg må bli med, for samboeren min får jo ikke med seg noen ting! Hehe.. neida, er veldig glad for at han ringte og kjørte han!

Skal få time til fastlegen for å finne ut om han har noen allergier!

HI

Skrevet

De har tatt en CRP. C-reaktivt protein. Hadde den vært høy kunne de mistenkt bakterieinfeksjon. Nå var den 8, dvs så og si negativ. Ergo en virusinfeksjon om det ikke er allergi:)

Skrevet

Åkei! Da har vi lært noe nytt i dag, takk skal du ha! :) Hehe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...