Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Ikke lett å få pussa tenna hans, får aldri pusset skikkelig. Det lille jeg får til er ikke bra nok, men han nekter å pusse tenne det er en skikkelig kamp. Har prøvd å gjøre det til en morsom og hyggelig stund, men det hjelper ikke. Må holde han fast så jeg ihvertfall får pussa litt. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Du kan pusse hans tenner, så får han pusse dine etterpå
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Jeg kjøpte to tannbørster til jenta mi jeg. Vi tok en hver og ble enig om at jeg skulle pusse de nede og hun de oppe, så skulle vi bytte. Tanken er at da fikk også hun prøve seg samtidig som jeg fikk pusset (ihvertfall bedre enn under tvang), så tullet vi litt med store krokkodilletenner osv. Vi klarte å snu situasjonen til noe mer morsomt/koslig, enn å måtte kjempe seg igjennom tannpussen. Men det måtte en ekstra tannbørste til her i huset for å få det til ;p Pluss at vi ga en fluor tabelett etter tannpuss, noe som tydeligvis er ganske populært. Dette var kanskje ikke allverden av råd, men det er det eneste jeg har
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Pusse lenge selv først, også får du gå over litt etterpå. Fluor som lokkemiddel. Elektrisk tannbørste med barnemotiv. Ny tannkost ofte (ta vare på den gamle - god som ny om en mnd, bare si at du har kjøpt ny;) ) Pusse tennene andre steder enn på stelleplassen. eks i sofaen mens han ser på barnetv (hvis han er ferdig å spise da).
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Har ungen sett Karius og Baktus? Etter at de hadde hatt om Karius og Baktus på barnehagen har det ikke vært problemer, vi pusser først, så pusser ungene. Etterpå kommer de springene for at vi skal sjekke om karius og Baktus er borte :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Si strofer fra Karius og Baktus. Kil han samtidig som du pusser.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Vi hadde skikkelig kamp med vår gutt (19 mnd) om tannpussen, men så leste jeg en tråd her inne hvor noen anbefalte fluor som lokkemiddel.. To fluer i en smekk.. Kjøpte fluor med jordbærsmak, holdt fem boksen og gjorde det tydelig at om han var flink å pusse tenna fikk han fluortablett, og gud som det virket hehe.. Han kommer nå bare med små knynk (har prøvd i tre dager nå) men gaper og er kjempeflink! Og etterpå får han fluortabletten sin og er kjempeglad.. Beste tipset jeg har fått..!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 ja, det der er ikke alltid like lett... vi har hatt en del kamper her, mye frustrasjon. Men nå har alt blitt lettere her. Også tannpussingen. Det hjelper å spørre 2 åringen din om han kan vise hvor høyt han kan gape, hvem som kan gape høyest og rose gutten er luddig og. Synge pussesang, her er det ofte aaaaa ha haha sang. Husker for å komme hit vi er idag, har medbringt mye tid på at småen her får pusse selv litt også over til å gjøre sammen. Småen her får også fluerotablett. Og den boksen får småen alltid i hånden når det er pusse tenner. Det hjelper forkus bort fra at småen ikke vil pusse tenner. Da er plutselig fluorboksen veldig gøy å riste på skru av og på lokket mens jeg pusser tennene. Dere får ha lykke til! Det er utfordring med de små... men viktigst av alt som jeg har lært meg, er å selv å beholde roen. Ikke alltid like lett, men blir flinkere for hver dag/gang det er utfordringer... :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Prøv å begynne helt på nytt, og med den største selvfølge, med sang og MASSE tull.. Har hn sett pussesangen med Fantorangen? Kan jo hjelpe... http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/682533/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå