Gå til innhold

Fått en telefon i dag?


allimac82

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en telefon fra Rikshospitalet om at jeg ikke har fått fødeplass ennå fordi de rett og slett har problemer med å finne fødeplasser ,og da spesielt til julikullet. Det er fullt på alle sykehusene i Oslo, inkludert Fredrikstad, Bærum og Lørenskog. De skal ha et møte om hvordan de skal løse dette den 11. februar. Dermed får de det gjelder heller ikke tilbud om ultralyd og de kunne ikke garantere at de som tar det privat fikk beløpet refundert i ettertid. Dette gjelder sikkert ikke de som har leger som har søkt fødeplass ekstremt tidlig eller de som har vært så heldige at det ennå har vært ledig på de sykehusene utenfor byen, men som det nå er fullt der og.

Ganske merkelig situasjon egentlig. Får håpe de finner ut av det for å si det sånn!

 

Hilsen fra en uten fødeplass eller ultralydtilbud i uke 16 i graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi såpass ja!! :o Ja visste det at det kom til å bli et stooort kull denne gangen her i juli med tanke på hvor fort denne klubben ble stor! :) Men kan du ikke ta å ringe til f.eks ahus da nå framover, for det faller jo bort noen som f.eks mister både før og etter UL.... Jeg ringte ahus for 1.5 uke siden, for jeg fikk egentlig ordinær UL den 25 januar, men jeg bytta den ettersom jeg hadde hatt en privat UL som viste at jeg var kortere enn hva jeg trodde... Var ingen problem å få ny time da ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du vil vurdere Drammen hvis de har kapasitet? Det er jo ikke lange veien fra Rikshospitalet og de har nyfødt intensiv avdeling, om du mot formodning skulle ha bruk for det. Det er jo virkelig ikke stas å ikke ha fødeplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare helt håpløst, spent på hvordan de har tenkt å løse det..

Søkte heldigvis fødeplass selv i uke 6, tok ikke sjansen på å vente til legetimen i uke 11..

A-hus er flott har jeg hørt men det er kanskje ikke noe annerledes der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke sjansen på det jeg heller, men legen min syntes det var for tidlig å søke når jeg var der i uke 7. Ja, det er håpløst! Det er fullt på A-hus også ja. Litt kjipt å ikke få ultralyd. Kjenner folk som har termin i august som snart skal på ultralyd, så deter litt urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte for 2 uker siden, og fikk brev i posten i dag om at jeg hadde fått plass på a-hus! så det er ikke helt fullt likevel..! De klarer vel å skvise inn noen innimellom tenker jeg! Fikk avslag på Riksen først, og var treg til å søke på nytt.. Men gikk bra :)) A-hus er bra tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min søkte (sent)bare på Ullevål og når jeg fikk avslag der måtte jeg selv søke a- hus. Jeg søkte der for 5 dager siden og fikk telefon om at det er fullt overalt nå. Så det er fullt og da rakk du akkurat å få en plass...Satser jo på at det ordner seg. Bra de ordner opp i dette nå og ikke skviser inn flere slik at det blir krisetilstander når alle skal føde i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...