Gå til innhold

Hvilken prevansjon anbefaler dere? Vurderer p sprøyte. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hormonspiralen nå, men mannen stikker seg på trådene og blir veldig sår og må smøre osv. Klippe dem kortere vil bare gjøre vondt verre, de er korte nok som det er. Som om det ikke er nok så har menstruasjonen fortsatt som før selv om jeg var dum nok til å tro på det legen sa om at bare et fåtall ikke mister den. Først etterpå fant jeg ut at bare omlag 20% mister den etter å ha satt inn spiralen.

Så den har altså ikke oppfylt det som fikk meg til å velge den i utgangspunktet, og mannen blir VELDIG plaget av den.

Jeg vurderer å ta p sprøyte nå, og lurer på om det er noen som har erfaring med den her? Jeg vil ha både fordeler og ulemper, og bivirkninger og bonuseffekter. Og om det evt. er noe annet dere vil anbefale.

(P pillene jeg hadde før er visst tatt utav produksjon ifølge legen jeg hadde før, og Mercilon er uaktuelle.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært borti det meste av hormonprevansjon, p-sprøyte bl.a.

Fordeler: Ingen mens, ingen pms, ikke noe problem å huske den hver 3'de måned

Ulemper: Småblødninger innimellom og noen gigantiske kviser på kjeve-partiet!

For meg ble desverre de to ulempene der nok til at jeg ønsket å bytte tilbake til p-piller.

Men det er nok veldig individuelt, det der.. Fikk forresten mens tilbake med én gang etter jeg sluttet på sprøyta. Med p-pillene tok det 18 mndr :P En smule ironisk........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...