Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har hormonspiralen nå, men mannen stikker seg på trådene og blir veldig sår og må smøre osv. Klippe dem kortere vil bare gjøre vondt verre, de er korte nok som det er. Som om det ikke er nok så har menstruasjonen fortsatt som før selv om jeg var dum nok til å tro på det legen sa om at bare et fåtall ikke mister den. Først etterpå fant jeg ut at bare omlag 20% mister den etter å ha satt inn spiralen. Så den har altså ikke oppfylt det som fikk meg til å velge den i utgangspunktet, og mannen blir VELDIG plaget av den. Jeg vurderer å ta p sprøyte nå, og lurer på om det er noen som har erfaring med den her? Jeg vil ha både fordeler og ulemper, og bivirkninger og bonuseffekter. Og om det evt. er noe annet dere vil anbefale. (P pillene jeg hadde før er visst tatt utav produksjon ifølge legen jeg hadde før, og Mercilon er uaktuelle.)
¤A-09¤ Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg brukte p-sprøyte en kort periode, for noen år siden. Hadde hørt at man slapp å ha mensen, noe som passet meg veldig bra. Den fungerte riktignok ikke slik på meg, da jeg fikk masse mellomblødninger, kroppen ble i ordentlig ubalanse så jeg ikke orket noe som helst, og det gikk vedlig utover psyken. Det tok lang tid etter jeg hadde sluttet med den, før jeg ble friskmeldt. Jeg vil ikke anbefale deg å ta den, men folk reagerer nok veldig ulikt på disse prevansjonsmidlene. Lykke til med å finne et som passer - ikke noe lett sak:-(
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2011 Ok, der har jeg fått motargumentene ja... Er det andre typer du heller ikke har tålt?
¤A-09¤ Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Nå har jeg kun testet ulike typer p-piller, og da har jeg ikke fått samme virkningen som jeg gjorde med p-sprøyten. Skal teste p-ringen nå snart, da jeg synes det er greit og slippe å huske på å ta en pille hver dag.
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Trodde nesten ikke de satt P-sprøyten lengre? Pga benskjørheten? Hva med P-stav? Skal være samme hormondose som spiral, men kun en "fyrstikk" under huden på overarmen som skal byttes hvert 3-5 år.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2011 Ja der sier du noe kakemonstermoserdamen :-) Den hadde jeg glemt helt ut! Bare den ikke har samme bivirkninger som spiralen da... Etter menstruasjonen så blir det omtrent som sahara her for å si det pent =S Men mannen kjenner den ihvertfall ikke :-)
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Mye fin glid å tak i på apoteket eller kondomeriet! :-)
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2011 Ja det har da gått en del av det pga spiralen også, så det var ikke noe fremmed fenomen ;-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Min erfaring: Ingen mens, men litt spotting innimellom. Endel magesmerter. Ingen nedsatt sexlyst! Tok lang tid å bli gravid igjen, da jeg sluttet sist. Bruker det nå, og er alt i alt fornøyd!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Jeg begynte på p-sprøyte i mai, og har frem til desember vært passe fornøyd. Hadde ingen blødninger og alt var greit. Har hatt litt problemer med å gå ned i vekt selv om jeg har vært flink til å trene og spise sunt. Men, har hatt null sexlyst, og er så tørr som en ørken. De siste to månedene har jeg vært kvalm og øm i magen. Har tatt flere graviditetstester, har småblødd, gått litt opp i vekt og føler meg veldig oppblåst. Snakket tilfeldigvis med min kusine om dette, og hun sa det samme hadde skjedd med henne etter et halvt års tid. Hun angret seg for at hun tok en ny sprøyte, for dette varte lenge. Så, jeg tar ikke den neste sprøyten. Men, jeg er klar over at det vil ta litt tid før kroppen er i lage igjen.
Stellaborealis Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Jeg kan anbefale P-ring, den kan tas ut under samleie om den blir i veien(med mindre dere har sex mer enn 4 timer sammenhengende, da er den utrygg;)). Den har også lite hormoner og er fort ute av systemet om man vil slutte på den.
*Lissi* Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har ingen erfaring med p sprøyte, men en venninne av meg tok den. Hun fortalte hun ble direkte deprimert. Hun angret skikkelig..
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2011 Etter hva dere siste her sier, så tror jeg heller at jeg hører på kakemonstermosedamen og går for p-stav siden jeg fant ut at den er akkurat som hormonspiral, bare at den ikke stikker mannen ;-) Hadde jo et lite helvete med å få spiralen på plass også, så det lille inngrepet i armen skal jeg tåle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå