Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg venter barn og det er nr 2 med samme far. Den første har ikke samme far, men fikk brev fra nav i dag. Der står det at siden jeg venter barn nr 3 med samme far så må de vurdere overgangsstønad søknaden min. De ber meg sende samværsavtalen vi har og plan for videre samvær med den kommende babyen. Gjaldt det samme for dere når dere ventet barn nr 2 også at de måtte vurdere saken deres? Den samværsavtalen de ber meg sende på babyen, må vi via meklingskontoret?? Eller holder det med å skrive eget brev der begge foreldrene skriver under?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Hei Ser at det er en til som skal ha svart her, men ser ikke svaret.... Jeg skriver likevel. Slik jeg forstår det, så har du 1 barn med en far, og 1 barn med en annen far som du også venter nr. 2 med Du er enslig forsørger, bor ikke sammen ol. Da må du til ny mekling sammen med barnefar ja. Fordi overgangsstønaden alltid følger det yngste barnet. Du må muligens også "bevise" at du fremdeles er enslig forsørger, og kan gjøre det ved feks ta utskrifter av barnebidragene som bf da selvfølgelig skal gi hver mnd. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 Jeg har to barn med samme far, ble slutt mens jeg gikk gravid med minstemann. Da minsten ble født mistet jeg automatisk alt av stønader for enslig forsørger og måtte søke alt på nytt igjen. Har ingen samværsavtale men tror uansett dere bare kan sende med en dere har signert begge to uten å være innom fam.kontoret.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #4 Skrevet 2. februar 2011 Det er ikke sånn nav her har forklart det. Jeg har ikke fått beskjed om ny mekling, og jeg har allerede begynt å motta nyutregnet overgangsstønad for den nye babyen som er 6 uker. Vi har 2 barn til på 2 og 4 år, og nå en nyfødt, og har ikke vært sammen siden jeg var 5 uker på vei...........
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #5 Skrevet 2. februar 2011 Jeg fikk heller aldri beskjed om å sende samværsavtale. Fikk bare brev om at jeg måtte huske å søke barnebidrag eller lage en avtale om bidrag sammen med bf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå