Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg venter barn og det er nr 2 med samme far. Den første har ikke samme far, men fikk brev fra nav i dag. Der står det at siden jeg venter barn nr 3 med samme far så må de vurdere overgangsstønad søknaden min. De ber meg sende samværsavtalen vi har og plan for videre samvær med den kommende babyen. Gjaldt det samme for dere når dere ventet barn nr 2 også at de måtte vurdere saken deres? Den samværsavtalen de ber meg sende på babyen, må vi via meklingskontoret?? Eller holder det med å skrive eget brev der begge foreldrene skriver under?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Du er ikke sammen med mannen men dere har snart 2 barn sammen ? Hehe ikke rart nav tviler
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Når man mottar stønader som alenemor og samtidig har sex med barnefar så er det ikke rart at NAV går inn og ser nærmere på situasjonen. Du vet at man ikke skal ha et kjæreste- eller sexforhold til barnefar når man mottar os?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Åh herregud da jenter. Det går faktisk ann å bli gravid med ett uhell? Bra det nå var faren til barnet hun har fra før og ikke en annen en. Hun skriver ikke at det er rart, men hun spør om det også gjelder når man får barn nr 2, vet at i oslo så ber de moren komme på en samtale. Sikkert forskjellig praksis ute å går, håper noen andre vet.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Klart man kan bli gravid med et uhell. Men det å motta stønader som alenemor OG ha sex med barnefaren er ikke et uhell. Man skal melde fra til NAV om slike forhold. 16:52
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Eksen min forlot meg da jeg ble gravid med vårt 3.barn. Jeg fikk innvilget os fram til termin, og måtte så søke ny os fra da. Jeg søkte ny ca 2 mnd før termin slik at jeg slapp å ha halv inntekt i behandlingstiden. Jeg fikk aldri beskjed om å dokumentere samværsavtale. Men de ønsket å få dokumentert at jeg ble gravid FØR jeg begynte å motta OS. Men jeg fikk derimot brev fra dem etter fødselen hvor de ønsket å vite hvordan det ble med barnebidrag
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Er jo nettop det jeg har meldt fra om, at vi har hatt sex, og bor ikke sammen, men jeg ble da gravid og valgte å beholde. Det står ingen steder at vi møtes og har gjevnlig sex vel? For det har vi ikke. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå