Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Aner ikke hva som kategoriserer som styrtfødsel. Min andre fødsel startet med vannavgang, etter 1 time begynte riene å kjennes. Så 1 time etter det var gutten ute. Brukte 5 min fra 8 cm til gutten var ute, så det var skikkelig styrt i slutten. Jeg regner det som styrt.Glad jeg bodde nær sykehuset, hvis ikke hadde jeg født hjemme. Barnet kom idet jeg la meg på fødesenga...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Jordmor sa til meg..og jordmor på spørreforumet her sa forøvrig det samme. at styrtfødsel er en fødsel på 3 timer eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Stemmer som 16:35 sier: 3 timer eller mindre
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 3 timer fra når? Første antydning til at du skal føde?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Selv om rien er svak? Jeg brukte 5 timer, men tok ett par timer innen jeg forsto at det var fødsel på gang. Hadde bare litt vondt i ryggen. Var vel ikke styrtfødsel da, men bare redd for at neste kan bli det siden det gikk så fort.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 5 timer er ikke styrtfødsel. Rask fødsel, ja, men ikke styrt. Jeg gikk rett på dobbeltrier med 3min. mellomrom, vannet gikk etter to timer og 90min. senere kom babyen. Det var heller ingen styrtfødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Jeg fødte på 1,5 time, og det var hvertfall en styrtfødsel. 1,5 time fra første ri og vannavgang, 2,5 hvis man regner med det jeg trodde var kynnere jeg hadde før jeg sovnet om kvelden.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Jeg våknet kl 06 og snuppa var ute kl 08. En helt perfelt opplevelse. Heller de korte intense, en de som drar seg ut i langdrag:)
Ranveig R Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Det er tydelegivs litt ulike definisjonar ute og går. Her blei eg fortalt at det vart definert som styrtfødsel om det var under 2,5 (eller var det 2??) timar frå den aktive fasen av fødselen begynner (3 cm opning + rier) til barnet var fødd. Etter denne definisjonen har eg hatt to styrtfødslar, med nr 1 begynte aktiv fødsel kl 00.45 og guten var ute 02.07. Med nr 2 begynte aktiv fødsel 09.35 og jenta var ute 11.17. Begge gongane hadde eg svake og/eller uregelmessige rier i eit par timar før eg nådde 3 cm opning.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 15 minutt fra 4 cm til gutten var ute. Rask fødsel står det i fødselspapirene mine. Mulig det kan kalles styrtfødsel også, men er det egentlig et medisinsk begrep da? Eller BIM/DIB- begrep som så mye annet? Min gutt ble født så raskt og kom så raskt gjennom fødselskanalen at han fikk pusteproblemer og måtte ligge på nyfødtintensiven i starten tross fødsel til termin. Men riene kom 7 timer tidligere, Hadde gått med 4 cm i noen dager, og riene hadde kun effekt på modning, som ikke er ansett å være en del av den aktive fødselen. De var heller ikke noe srærlig vonde... Men, jeg kan love at de 15 minuttene før forløsning var i overkant heftige!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå