Gå til innhold

Er dette grei oppførsel av en mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har barn som ha kun har samvær med annenhver helg. Han prøver ofte å ringe til mammaen deres for å å prate litt med ungene når de ikke er her. Moren tar så og si aldri telefonen lenger og ringer heller ikke tilbake.

Mannen min har gitt eldstemann en mobiltelefon som han har hjemme hos mammaen slik at han lettere kan få tak i guttene sine men denne telefonen er som oftest skrudd av.

Hva syns dere om at det skal være så vanskelig for pappaen å holde kontakten med ungene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her BF og moren på talefot ? Høres jo rart ut da. Uansett om de krangler så bør da pappaen få snakke med barna sine.

Jeg og min x er ikke akkurat enige om så mye, men ville aldri nektet han å snakke med barna. Når han ringer gir jeg ofte røret over til ungene. Hvis han vil meg noe så gir han som regel beskjed til barna og jeg snakker med han når han har snakket ferdig med barna.

Skrevet

De er nok på talefot til at de klarer å avtale henting og levering når ungene skal hit på samvær. Men det skjer like før samværshelgen.

Skrevet

jeg synes ikke det er grei oppførsel av mammaen. Barnas far bør kunne få ringe og snakke med ungene sine når han vil. Innen rimelighetens grenser da selvsagt, kan jo ikke ringe hele tiden men det høres det ikke ut som han gjør heller.

Skrevet

Takker for svar!

Nei, han ringer absolutt ikke hele tiden. Er snakk om å ringe et par ganger i uken pluss når han vet at ungene er syke eller lignende.

Kjenner jeg blir frustrert og lei når det skal være så vanskelig for pappaer å få lov å vise at de bryr seg!

Skrevet

Synes moren virker tragisk

Det er jo barna dette handler om, jeg kunne aldri gjort noe sånt uansett hvor sint jeg hadde vært på barnefar

Skrevet

Jeg har et barn fra tidligere og far bor utenlands. Mao samvær er ikke noe som skjer ofte. Barnet er 7 år. Far kjøpte mobil til h*n når h*n var 4 år. Da er barn litt vel unge til å få egen tlf syns jeg. Jeg har aldri nektet far å snakke med barnet sitt. Misser jeg en samtale fra ham, ringer alltid barnet vårt opp igjen. Ofte er ikke da faren tilgjengelig, eller barnet får mobilsvar.

Hvor gammel er barna det er snakk om her? Hvordan opptrer far ovenfor mor, har hun noen grunn til å ikke ville svare? (redd for trakkasering, krangling, drittslenging osv) Det er ikke alltid like enkelt å svare presis på tlf, og kanskje er vi opptatt så det ikke passer akkurat da. Jeg respekterer også selvsagt dersom far sier det ikke passer når han har barnet også. Syns det er å respektere den andres privatliv.

I deres tilfelle, dersom du vet med hånden på hjertet at det ikke ligger mer bak mors oppførsel enn giddesløshet, syns jeg mor er egoist. Dersom det kan ligge mer bak, syns jeg det kommer an på hvordan far takler å snakke med mor, og hva far da evt sier om mor til barna. Masse som kan spille inn... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...