Multimamma<3<3<3 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Lurer på om noen har erfaring. Jeg venter nr 3, hadde styrtfødsel med nr 2 (20 minutter) og nr 1 kom også rimelig fort (5 timer) til å være førstemann. Nå har min samboer ødelagt kneet, som krever omfattende operasjon i to omganger. Jeg har termin i slutten av april og det er store sannsynligheter her nå for at det vil kræsje. Uansett, er det mulig han ikke er "kjørbar" når riene setter inn. Jeg tenker alternativt her nå, ambulanse, taxi, naboer... En eller annen som kan kjøre. Men redd jeg ikke rekker ned til sykehuset når vi må vente på "skyss". Jeg kommer nok også litt før termin, har gjort det de andre gangene, så det er vanskelig å si og planlegge noe mer detaljert... Så, jeg ser for meg fødsel hjemme (fordi jeg ikke rekker annet, med min samboer som jordmor, og dette er hans første barn...), fødsel i ambulanse på vei ned eller så går alt strøkent og jeg rekker ned... Eller at mannen min er kjørbar... Vil GJERNE høre erfaringer!!!
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg var alene, hadde litt over en time til sykehus, og da riene begynte ringte jeg til føden. De sendte avgårde en ambulanse og to timer etter jeg kom til sykehuset kom babyen. Om dere bor nærme sykehuset så kan dere kanskje ta taxi eller avtale med noen dere kjenner at de kan kjøre dere? Jeg hadde i utgangspunktet alliert meg med min onkel om at han skulle kjøre meg, men da føden sa at de skulle sende ambulanse (dette var midt på natta og midt i lammingen - onkel er bonde) så takket jeg ikke nei til det;) Er det krise så får du sikkert ambulanse. Skulle jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Taxi er gratis mener jeg, hvis du tar vare på kvitteringa.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jordmor fryktet styrtfødsel da jeg skulle ha nr. 2. Førstemann kom på 4 timer og 2 uker før termin med nr. 2 hadde jeg 7 cm åpning uten å ha hatt rier. Selv om jeg bare har 10 min til sykehuset var jordmor redd for hjemmefødsel. Hun fikk derfor lagt meg inn på sykehuset der de satte igang fødselen ved å ta vannet. Barnet kom 50 min etter vannavgang.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Takk for svar Jeg var ikke ute etter at taxi var gratis, det er ikke penger det står på her. Poenget med spørsmålet mitt var mer; noen som har måttet føde hjemme, i ambulanse etc uten at det var planlagt? Som ikke har rukket opprinnelig plan? Hvordan forløp fødsel når det var ambulansepersonell som hjalp til? Kjørte dere mens du fødte? Jeg kan ikke alliere meg med noen, for de rekker ikke frem er jeg redd for. Vi har en drøy halvtime til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 14.57: Takk for svar Å legges inn har jeg også tenkt på. Men vi har to barn til, en hund og da med en samboer som er nær handicappet (går nå med skinne fra lår og ned på ene benet og det andre er utslitt etter all overbelastning) så er det heller ikke noen heldig løsning... Jeg blir gal av å ikke ha kontroll over slike elementære ting som hvordan komme seg avgårde... Stressende, kan du si!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Dersom du forklarer situasjonen setter de deg kanskje igang ei uke eller to før termin. Jeg ble ikke lagt inn i den forstand. Kom inn på sykehuset kl. 17.00. Ble undersøkt, satt igang og hadde født før kl. 19.00. Ut neste morgen:) Kunne virke som at dette hadde vært en god løsning for deg også Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå