allegodeting er3 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Vi har bygget hus, og rett i front står det en stygg skjemmende lyktestolpe med masse ledninger og vaiere i alle retninger. Den står på tomten vår. Ringte kraftselskapet og de sa kontant at vi må betale for evt. flytting. Er dette nødvendigvis riktig? Er ikke det en vurderingssak? Alle de andre husene her har stolpene plassert på tomtegrensene/hjørnene, ikke MIDT foran. Og pga visse lover og regler måtte huset plasseres akkurat der det står på tomten.. Håper noen med greier på dette kan svare meg
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg regner med, siden stolpen stod der før dere bygde, at dere må betale for evt flytting. Det høres iallefall rimelig ut, syns jeg da. Selv om den stolpen stod der, så valgte dere å bygge hus der. Tror dere skulle hørt om dette FØR dere bygde hus... Men kan jo godt være at du er heldig og finner en lov som sier noe annet Lykke til allefall.
~La luna~ Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Vi har kjøpt hus og bygd på. Vi hadde en kraftledning som ville gått tvers igjennom d nye bygget så vi måtte flytte stolpen 10m. Så lenge stolpen sto forskriftsmessig plassert i utgangspunkt måtte dette listes av oss. Så om deres stolpe gjør det, må dere nok betale selv. Vi fikk befaring her sånn i tilfelle vi var heldig, men stolpen var forskriftsmessig.
~La luna~ Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Litt skrivefeil. Bruker iphone og ser ikke hele teksten ;p skal stå betales av oss, ikke listes.. D kostet 10000,- fast pris fra eidsiva for kun flytting. Vi måtte ha inntakskabel fra stolpen og div så alt kom på 30.000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå