meg & to små vampyrer Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Tips? Vi skal ha til middag, men jeg er ikke så begeistra. Men det er billig, sunt og mannen elsker det. Ja blir en god salat ved siden av + litt diverse. Men flere tips trengs!
*Rutletutt* Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Denne er knallgod! Er i utgangspunktet ikke så fryktelig glad i omelett, men denne er god:-) Til 2 pers. 4 egg - skill plommen og hviten. 2,5 dl melk 100 g revet parmesan eller vanlig hvitost 60g smør 40g siktet hvetemel salt/pepper olje til steking Kok opp melken og bland inn smøret. Ta kjelen av platen og sikt i melet. Riv halvparten av osten og ha i. Sett kjelen på medium varme og ha i salt og pepper. Ta kjelen av platen og bland i eggeplommene. Pisk eggehvitene stive og brett forsiktig i røren. Stek røren i stekepanne på middels varme i ca 1 min. Sett hele stekepannen midt i ovnen og stek på 200 grader i 8-10 min. Strø resten av osten over på slutten av steketiden. Hellstrøms omelett tror jeg dette er.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Omelett i langpanne.... Genialt:) http://smaattisene.blogspot.com/2011/01/det-var-den-omlelett-oppskriften-da.html
gumo Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg pleier å steke squash i skiver, legger det slik at det dekker panna. Tar over hakka hvitløk og deretter eggeblanding over (egg, litt melk/fløte og krydder). har over revet ost, og når blandingen har stivnet snur jeg den slik at osten også blir stekt . veldig godt
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Kutter bacon(1 pakke) i småbiter og steker det. Heller over en blanding med 6-7egg og litt melk med gressløk i. Passer på at bacon`et blir jevnt fordelt, setter ned plata og lar det stå slik uten å røre i en halvtimes tid. Da er det bare å dele i "pizza-biter" og ha på brødskiva.
Gutt05Jente09 Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 -Egg (så mange du føler for..) -Kokt skinke -Fløte/melk -Sjampinjong -Ost Evt det man har i skapet... Stekes litt i panna før jeg putter panna i oven på ca 100 grader..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå