Gå til innhold

FAEN!!! JEG ER DRITTLEI UNGEN!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roper,hyler,skriker dagen lang, og skal hun legge seg? ikke faen heller!! herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud! jeg gir opp snart!!! "MAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" hyler så hun bli hes,hele tiden..

Hun er 2år og noen få måneder,og er helt ustyerlig etter hun begynte i barnehagen på starten av januar her..

greit nok når hun ikke vil sove på dagtid, da blir hun bare litt mer cranky på ettermiddagen/kveld.

Men jeg er så ufattelig lei av at det aldri går an å legge henne på kveldstid!!!!!! rutine fra før: kl 18.30 er barnetv ferdig,lager kveldsmat,pusser tenner,skifter bleie,tar på pysj. kl 19.00 er hun i seng.

da har vi brukt å gått inn på soverommet,lagt henne i sengen,slukket lyset og sagt god natt-og gått ut. Da har det vært stillt resten av natten.

nå: alt det over-går ut av rommet. Hun hyler,skriker så det synger.. og hun gir seg ikke,før det ender med at hun blir tatt opp -to timer etter..(hvis vi ikke gir oss før) eller at vi skrur av babycallen,og lar henne ligge inntil oss resten av natta(hun må jo i bhg,så trenger jo søvnen sin)

Jeg/vi har prøvd å:

- gitt henne vann(blir jo helt sykt tørst av all ropinga)

-sitte på sengekanten og lest bok

-sitte på sengekanten og ikke si no,bare prøve å roe henne(dette går,helt til jeg prøver å gå-likens om det er 2min eller 2 timer jeg sitter der)

-gitt henne ei lampe på rommet(funka når hun var til bestemor,men ikke til oss-samme lampa)

-har prøvd å holdt henne ned(hånda over brystet,så hvis hun prøver å reise seg,detter hun tilbake på puta,prøver hun ikke,så er bare hånda i lufta..holder henne ikke direkte fast liksom..-men litt dårlig samvittighet alikevel)

-vi har tilogmed pussa opp rommet hennes,slik at biler++ høres minimalt.

-dekt for tepper ol på vinduet for at det skal være supermørkt.

....jeg klarer det ikke:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde samme problem med min 2 åring da hun begynte i bhg. Roping skriking og jeg var ikke før kommet ut av soveromsdøren , før hun stod bak meg.

Har du på prøvd å synge til henne? Her er det det eneste som fungerer

Synger gjerne 5-10 sanger hver kveld.

Skrevet

Ha på et lite lys på rommet. mine ble litt mørkeredd i den alderen. Ellers er det vel bare å være konsekvent. jeg ville byttet til "storseng", så kan du ligge litt sammen med henne, lese og synge og roe ned før natten. la henne ha på et lite lys og la henne ligge å se i en bok før hun sovner. om hun står opp tusen ganger følger du henne tibake i sengen og sier god natt, til tross for protester.. En vakker dag kommer hun til å bli lei, og legger seg til å sove. evnt la henne ligge å høre på lyd-cd etter at du er ferdig å lese og synge..

Skrevet

Ungen er i en ny situasjon og roper etter trygghet og nærhet. Gi henne det da.

Det vil ta tid før hun finner tryggheten igjen. Til å begynne med må du kanskje sitte på rommet hennes i flere timer (ta med strikketøy, laptop, bok) og sitt der helt til hun sovner. Etter hvert vil det ta kortere og kortere tid. Jeg sitter på en stol ved siden av sengen, snakker rolig og trygt til barnet. Nå er min kommet over den perioden, og jeg må veldig sjelden sitte der inne, og da bare i 5 min.

Skrevet

Hvor lenge har dette pågått? Jeg ville kanskje ha prøvd å droppe duppene. Ikke alle 2 åringer trenger den duppen selv om de er i barnehagen og er veldig aktive. Jeg hadde samme problemet med min sønn da han begynnte i barnehagen. Jeg droppet duppene. Litt skriking hadde jeg i starten men det gikk fort over. Nå legger han seg til 19.30- 20.00 tiden vær kveld om han ikke er så utslitt at han sovner før den tid. Har hatt enkelte kvelder der han sovnet i sofan og måtte stelle han mens han sov. Registrerte ikke at vi stellte en gang. hehe Snakk om sliten... Klarte ikke tannpussen de kveldene da men det fikk gå....

Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Vel hun er jo ikke vant med noe synging,så nei.. men jeg åååh tror ikke det vil funke,hun blir vel bare mer gira av det.. prøvde når hun var baby, ble dritsint =/

ser for meg:synger-hun blir forfjamset/glad-jeg slutter-hun begynner med ropinga igjen!

Det som er mer frustrerende var at jeg hadde besøk her en dag,og hun skulle få prøve. hun satt seg ned på sengen,sa det går bra,fikk bre over henne,så gå ut,og ungen sovna som en stein! (hva fanden?)

jeg prøver det samme,hun klikker i vinkel når jeg skal gå..

HI

Skrevet

Hun merker vel at du er drittlei av henne og helst vil gi henne bort til fretex..

Skrevet

Pass deg så du ikke sprekker. Du høres jammen ikke god ut.

Ser ikke for meg en mor som klarer være rolig overfor barnet, når du virker så hissig her. Kunne aldri skrevet et slikt innlegg om mine barn selv om vi også har hatt problemer med legging. Hvem har ikke det egentlig?

Skrevet

Hvor godt kjente datteren din personen som la henne da?

Er egentlig ganske normalt at unger oppførere seg sånn når andre legger de. Når mine sover hos besteforeldre f.eks, så legge de seg som engler og sover natta gjennom, gjerne til kl 8 om morgenen. Hjemme legger de seg ok, men våkner alltid på natten, og er klare for dagen kl 5-6.

Sånn er det bare. Var visst sånn jeg også i følge min mor.

Forresten så synst jeg mpten du omtaler barnet ditt på er ganske umoden og ufyselig. Skjønner at du er lei, men................

Skrevet

Hva med å kose litt med henne?

Dette er mannens jobb her i huset, jeg har ikke roen i meg når det er tusen andre ting å gjøre, men det har fungert veldig bra. Alle barn har perioder hvor de tenker mye, er urolige i kroppen pga fysisk og psykisk utvikling osv, da trenger de trygghet.

Mannen min rullerer mellom våre fire barn hvem han bruker litt ekstra tid på ved legging. Da legger han seg rett og slett ved siden av barnet i senga, alt lys av og hviskesnakker litt før han krever stillhet. Da ligger han tett inntil med armen rundt barnet til det sovner, tar fra 2 til 10 min, også sniker han seg ut.

Både mannen og ungene koser seg med denne kosestunden, og ingen forlanger den hver dag. Til og med 2-åringen aksepterer når han sier at i dag skal jeg ligge ved siden av XXX i morgen er det din tur. Noen travle dager får ingen denne kosestunden, men alle vet at i morgen kan det være min tur ;)

Skrevet

Legg henne tidligere...

Vi sleit en god stund med legging av jenta vår, kortet av duppen i bhg men ikke!

Tilslutt droppet vi den helt og la henne 1730 1800, funket som en drøm! Den leggetiden var fast i 1 år. Nå har hun begynt å være opp til 1845, da er det rett i seng. Nå er hun 3 1/2.

Håper det funker og at du blir blid igjen

Skrevet

Tror veldig mange kan tenke slikt uten at man er en dårlig mor eller har et sinne problem, ja det er ganske skarpt uttrykt, men vi er da voksene mennesker som kan se frustrasjonen og ikke dømme så hardt.

En ting er hva du uttrykker her, bare husk at de små saner mye så har det toppet seg opp så få litt hjelp så du kan nullstille deg! Barnevakt til helgen el.l... lykke til!

Skrevet

Jeg ser du har prøvd mye, og det er mulig jeg leste innlegget ditt for fort, men jeg kan ikke se at du har prøvd å legge ungen litt senere. Hun er snart to nå, kanskje hun behøver litt mindre søvn.

Hva med å forskyve leggetiden en halvtime og se om leggingen blir lettere?

Skrevet

Er i lignende situasjon,uten å rope det ut slik. Bare at jeg har ei lita jente på 3mnd i tillegg! Hva skal jeg gjøre? Kan ikke ligge ved siden av Storebror,når lillesøster griner?

uff

Mvh Karoline.

Skrevet

Tror du må in med TIME OUT. Men det skal ikkje utnyttast.

Skrevet

Off føler med deg. Jenta mi på 2 år har helt plutselig begynt å lahe et H når hun skal legeg seg på kvelden. Hun kan noen ganger ikke sovne før 11-12 tiden. Vi har også bare lagt henne i sengen osv tidligere uten problemer.. Prøvde nå i går å kutte ut hvilen på dagen. Likevel skulle hun ikke legge seg på kvelden og holdt det gående til 12.. Hyler og skriker og gir ikke opp..så sovnet hun kl 12..halv 5 var hun våken igjen å skulle ikke sove. Men hun hyler..som om noe er galt så er redd det er eksemen hennes som plager henne. Håper nesten det for da vet jeg det går over:) Skal prøve kortison krem i dag som vi har fått beskjed av legen om og håper det hjelper slik at vi kan såve normalt igjen hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...