Gå til innhold

Har alle premature små navler?


Ranveig R

Anbefalte innlegg

Dette dukka opp på Anonymforum (og fekk ikkje svar), så eg tenkte kanskje dåke kunne hjelpe? :o)

 

--------------------

 

Jenten min på to år er født 12 uker for tidlig (da ca 900 g). I går skiftet jeg bleie på en venninnes sønn, og ble overrasket over hvor stor navlen hans var. Men kom etter hvert til å tenke på at det kanskje var jenten min som har liten navle?? Er det vanlig for premature? Blir navlestrengen tykkere utover i svangerskapet?

 

Har ikke andre barn, så jeg har ikke så mange andre å sammenligne med.

 

------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, ikke min. 950g ved fødselen og fikk navlebrokk hvilket jeg har forstått er veldig vanlig for disse små. Det har gått nesten helt tilbake nå og navlen ser ut til å bli helt normalt stor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillingjenter, ei med stor navel og ei med veldig liten :)

De kom i uke 29, minste var 700 gram, største 1575 gram. Størstejenta hadde navlebrokk og hun har stor utovernavel..kjennes ikke ut som det har lukket seg heeelt enda, de er 4 år nå.

 

Minste har bitteliten navel, hun hadde jo også en bitteliten navlestreng.

Av andre premature barn jeg har sett, har det vært veldig individuellt, så jeg tror ikke det er slik med alle. Jeg tror ikke navlestrengen forandrer seg i tykkelsen ila svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tja.. Kanskje.. Men det er ihvertfall vanlig med navlebrokk hos premature, og det fikk jenta mi. Så hun hadde stor navle til hun var rundt 5 måneder:) Hun er født i uke 30+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Min gutt på snart 4 år, ble tatt ut "snarveien" med keisersnitt i uke 34. Veide 1834 gram. Han hadde kolikk nesten de 3 første månedene, og regelrett skrek ut navelen sin til navlebrokk. (Det var grusomt å se). Navelen var iallefall ikke liten!!! Ift. kolikken prøvde vi "alt", deriblant kiropraktor. Dette fungerte ikke særlig bra. Derimot i desperasjon gikk vi til en healer. Fra natten etter første behandling, har ungen vår helst sovet i sine faste 12 timer, hver eneste natt. Mageproblemer har det vært lite av. Fantastisk effekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har en gutt på snart 6 mnd, født i uke 30, og han har litt liten navel. Ikke at jeg tror det er noen grunn til det, vi er jo alle forskjellig :) Har ikke tenkt noe over det egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...