min_lille+en spire Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Vi skal kjøpe nytt bilsete. Snuppa er ca 10 kg, 10mnd og sitter oppreist selv. Men hvilket sete skal vi velge? Jeg tenkte de som går fra 9-25kg for da kan vi jo ha det lenger, men hva er forskjellen? Vil ha et sete som kan brukes både bakover og fremovervendt, også må det ikke være på en isofix-base. Noen som har noen gode råd?
Neijasså... Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Forskjellen på et 0-18-sete og et 9-25-sete når barnet er over 9 kg er at det sistnevnte kan brukes lenger (naturlig nok). Et 0-18-sete kan i teorien brukes helt fra barnet er nyfødt (selv om slett ikke alle setene er egnet til det...). 9-25-setene er lenger i ryggen og kan dermed brukes helt til barnet er stort nok til å sitte i en beltestol ved ca 4 års alder, mens et sete som kun går til 18 kg i mange tilfeller må byttes ut med en 9-25-stol i 3-årsalderen for at barnet skal kunne bakovervendt lenge nok. Du kan like gjerne velge et rent bakovervendt sete som et kombisete, da kombisetene er fryktelig dårlige framovervendt. Anbefales overhodet ikke å bruke dem denne veien (se tester f.eks. på forbrukerportalen.no). Gode 9-25-seter er f.eks.: -Britax Hi-way, Two way elite og Multitech -Akta Graco Cosmic comfort S og Belogic
min_lille+en spire Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2011 Å tusen takk for god informasjon. Da vet vi hva vi skal se etter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå