Gå til innhold

Barnebusdager igjen.....Hva synes dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bursdagsfest for eldste på 11 i helga. Gjestene kom til fastsatt klokkeslett. Da klokka blei 4 (selskapet sluttet da) og VEL så det, var gjeste fortsatt der. Jeg ventet egentlig på foreldre som skulle ringe på, for å hente sine håpefulle;-) Ingen kom.....

Plutselig, da noen kom og klaget på krangling, og jeg sa at nå var selskapet likevel over, og at nå kom nok mamma eller pappa og hentet dem, sier et lite hode: "Oi, da må vi gå. Mamma er ******, og vi skulle bare gå bort dit etter selskapet" . Javel, tenkte jeg, flaks jeg fikk sagt at selskapet var over da......

Den ene gjesten visste ikke om hun skulle gå hjem eller bli henta.....Prøvde å få tak i moren, uten hell.. Så hun blei nærmere en time lenger.

Spørsmålet mitt lyder: Er dere andre jenter kjent med at foreldre er så sløve at de ikke kan gi beskjed om sånt?? Kanskje de regner med at ungene selv gir beskjed, men i mitt tilfelle var det ingen som husket på det iallefall. Koster så lite å sende en melding eller overrekke en lapp!

Blir litt matt jeg, for jeg endte opp med å ha et bursdags-selskap på nærmere 4 timer, noe som ikke helt var i planene.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det synes jeg var dårlig av foreldrene! Her må barna kjøres, så det er ikke en relevant problemstilling for meg.

Men en mor ringte en gang og ville forsikre seg om at jenta hennes på 5 hadde gitt beskjed om at hun ikke kunne komme. Det hadde jo ikke jeg hørt noe om, om jenta hadde husket å si det til min sønn så hadde aldri han husket å si det videre... Nå ringte hun jo også da, så det var ikke så ille.

Skrevet

Når barna var små så var det vanlig at foreldrene gav beskjed til verten om de kom og hentet, om barnet skulle gå hjem alene eller evt følge noen annen hjem.

Men når barna er blitt så store, så har de liksom passet på sånt selv. Har aldri vært noe problem her.

Skrevet

Vi har nettopp hatt selskap for vår 9-åring. Her kommer foreldrenene nesten før tiden og henter her....vi bruker bare å ha selskap i 2 timer og så har vi et par timers opphold, for deretter å ha familieselskap. Det har hendt at ei nabojente har fått være litt lenger hos oss, men det har ikke vært annonsert til alle de andre selvfølgelig. Hvis man har skrevet i invitasjonen at selskapet varer fra et tidspunkt til et tidspunkt, da er det jo rett og slett dårlig folkeskikk å ikke hente, eller i det minste gi en beskjed. Men nå var jo dette litt større barn enn hos meg da..

Skrevet

Min erfaring er at når de fleste blir henta husker de som ikke skal hentes at de har fått beskjed om å gå hjem selv. Noen er flinke til å gi beskjed om at ungen skal sendes hjem når selskapet er over, andre satser på at de greier å gi beskjed om det selv. Men jeg har aldri opplevd at noen bare blir værende....

10-11 åringer bør man vel kunne forvente greier å huske om de blir henta eller ikke. Men jeg har ikke særlig sans for de som gir beskjed om at de ikke kommer via barna. Min 10-åring greier nemlig ikke alltid å videreformidle slike beskjeder.

Skrevet

Tenker jo også at foreldrene har gitt dem beskjed om at de skal si ifra, men så har ikke ungene kommet på det.

Jeg hadde sendt ei melding til vertskapet uansett. Er greit at det er kommunikasjon mellom de voksne, man kan ikke alltid satse på at barna husker alt. Uansett om de er så store som de er. De følger iallefall ikke med på klokka i bursdager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...