Gå til innhold

Gutten min vil ikke til far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 år vil ikke på samvær til far. Han er der annenhver helg og en dag i uka, men synes selv at det er for mye.

Han begynner å gråte hysterisk når jeg sier at han ska til far. Han har allerede begynt å grue seg til påsken 2012 fordi han ska til faren da.

Han skal til faren neste helg, men har allerede sagt at han ikke vil dit. Han sa i går (søndag) at han vil ikke at det skal bli ny uke fordi da må han til faren en dag...

Hva skal jeg gjøre???? På toppen av det hele vil far ha MER samvær!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tilbringe tid sammen med foreldrene er ikke opp til barnet å bestemme. Her bestemmer dere og når han skal til far så skal han til far. Dere er voksne og dere bestemmer og så er det opp til far å gjøre det mer attraktivt for barnet å komme til ham.

Skrevet

Så barn som blir fysisk/psykisk mishandlet av far skal dra på samvær uansett?

Skrevet

Det står det ingenting om i hovedinnlegget så det tar jeg ikke stilling til.

13:25

Skrevet

Da kontakter du familievernkontoret for råd og veiledning.

Hvordan er gutten etter han har vært hos faren?

Skrevet

Har du spurt gutten om HVORFOR han ikke vil til pappaen?

Har han det kjedelig der? Er det noe annet som plager ham?

Og har du sagt det videre til faren? Kanskje en ide?

Hilsen en som gruer seg litt til samværet skal begynne.

Skrevet

Det kan være svært slitsomt for et barn med et slikt samværsopplegg. Anbefaler dere å ha langhelg fra ons- søn annenhver uke, og droppe den ene dagen i uken.

Samvær BØR være på barns premisser. Det er barnet som har krav på samvær, ikke de voksne som har krav på "rettferdig" fordeling. Det som er rettferid gor foreldrene, kan være ufattelig psykisk slitsomt for barnet.

Undersøk også om det kan ligge mer bak barnets samværsnekt.

Skrevet

Nå kan ikke jeg så mye om dette, men jeg tenker det er vanligere at yngre barn gråter hysterisk når de må noe de ikke har så lyst til for så å være blid og fornøyd etterpå. Når et barn på 7 år reagerer sånn, hadde iallfall jeg ville sjekket om det har en bakenforliggende årsak som ikke er helt bra. Ville pratet med gutten om hvorfor han ikke vil og tatt opp det samme med BF, og evt fått en samtale på fam.kontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...