Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Eller er det kun svigers siden det er akkurat det jeg har stående her i hus? Vi har motsatte meninger av hushold, jeg er den som vil ha det rent, det andre huset... skitten og rotet går ikke sin vei. Men ang Jif sprayene, noen andre som har lest artikkelen om at Jif er helseskadelig???
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har ikke lest noen artikkel, men kan fortelle deg at jeg som har astma reagerer umiddelbart om jeg bruker en slik spray. Det er jo sterke vaskemidler i disse sprayene,og når du bruker dem så forstøves de og du puster inn all "dritten". Det kjennes ikke godt ut i mine lunger ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Det er vell kanskje ikke direkte helsefarlig, og det gjelder ikke bare jif. Men når du sprayer på speil eller spruter på diskene, så forsvinner det jo ikke av seg selv, og du klarer heller ikke tørke alt opp. Så da blir det liggende som svevesøv og vi puster det inn og får det i maten. Det sier seg jo selv. Og det er jo sterke saker. Jeg bruker det minst mulig, og prøver å bruke mest mulig naturlige ting når jeg vasker.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 hm...jeg er en av dem som sprayer i kluten. Men at vi ikke får alt vekk fra disken og bordet den er jeg jo skeptisk til. Hva bruker dere til å vaske med utenom vann? HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Jeg blander ut ferdigblandet jif o.l. Så kjøper jeg feks en spray og mopp,heller jeg ca 3/4 over på en annen flaske og blander resten ut i vann:)Den varer mye lenger og jeg bruker mye mindre av såpen,som er ganske sterk.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Det hjelper selvfølgelig at du sprayer i kluten, men du vil jo legge det igjen på flatene, der fordamper det og blir til finfint støv som du og din familie puster ned i lungene. Ikke sikkert det er skadelig, men det vet man ikke, og gjennom et langt liv så -ja hvem vet. For ikke å snakke om genene våre, hvor kommer all allergien fra? Det er jo ingen som vet. Vi omgir oss med alt for mange stoffer som vi ikke aner konsekvensene av, både i mat, renhold, klær etc. Jeg bruker mye rent vann, grønnsåpe, edikkvann, bakepulver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå