Gå til innhold

Ullsokker og fotsopp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at ull skal holde kroppen varm og transportere fuktighet slik at man ikke blir svett og våt. Derfor bruker jeg ullsokker på sønnen min,for han svetter utrolig mye på føttene.

Her om dagen-etter bad,så jeg at halve foten var dekket med løs hud,mellom tærne og mot hælen. dette er vel fotsopp?

Kommer ikke fotsopp av fuktige føtter?

Er det noen som naturlig har mye sopp i kroppen og får lettere forsopp?

Man skal jo ikke behandle barn med lamisil ol, en gang jeg dro til legen med sønnen min,lo han av meg da jeg ville behandle han.

"Mener du jeg skal gi han salve for å få bort dette,det som gir sååå mye bivirkninger???" fikk jeg som svar,etterfulgt av et hånlig flir... Følgene av dette ble neglsopp,noe som er enda værre å få bort...

Men gutten plages av dette,det klør og er vondt mellom tærne.

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå til en annen lege!

Jeg tror nok noen har større tendens til å få sopp enn andre. Jeg får veldig lett fotsopp, og har også noe sopp i huden, blant annet på rumpeballene med jevne mellomrom. Det å holde føttene tørre og varme reduserer risikoen for fotsopp. Husk å tørke føttene hans godt mellom tærne etter dusj og bad, og skifte sokker ofte er også lurt..

Uanett, jeg ville nok byttet lege var jeg deg. Hånlige flir er ikke noe hyggelig kommunikasjonsmåte hos legen!

Skrevet

Løs hud mellom tærne er ikke fotsopp.

Skrevet

Hvitaktig løs hud mellom tærne er sopp, jo!

Skrevet

"Symptomer og tegn på fotsopp kan være tallrike, men vanligvis har du bare noen av dem:

•Kløe, stikking og brenning mellom tærne, særlig mellom de to ytterste

•Kløe, stikking og brenning i fotsålene

•Kløende blemmer

•Sprekkdannelser i huden og løs hud, særlig mellom tærne og i fotsålene

•Tørr hud i fotsålene og på sidene av føttene"

Løs hud i seg selv er ikke fotsopp. Dette har bl.a. min mann ofte, og jeg også. Hadde dette vært fotsopp, er jeg sikker på at hudterapeuten ville sagt fra de gangene jeg går dit. Det klør ikke, og sprekker heller ikke.

Skrevet

Vet ikke hvilken diagnose dette er.

Ullsokker er flott, de må være rene og tørre når han får dem på.

Men jeg lurer på hva slags sko bruker gutten din? Han bør ha sko som puster, gore tex. f.eks.

Og så er det flott om han kan gå barbeint inne, hvis dere har det varmt nok til det.

Skrevet

Løs hud i seg selv er ikke sopp.

Skrevet

Han bruker viking gore tex,og de skal jo være ålreite de.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...