Gå til innhold

Kan jeg nekte far fast samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn med en narkoman som nå har vært på avrusning i et år, akkurat sluppet ut av institusjon, og han vil nå lage en avtale hvor han vil ha barnet en gang i mnd. Jeg synes det er for tidlig å lage en avtale, han må jo først se om han kan takle livet sitt, før han kan ta seg av barnet mener jeg. Kan jeg kreve urinprøver med no samarbeid med barnevern for eksempel? Jeg er ganske blank på regler og magefølelsen min er veldig vond på å sende barnet til han.... Noen som har noen råd å komme med til meg ang min situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... skjønner hvordan du fler det. Jeg ville ha undersøkt om du kunne kreve tilsyn når barnet er hos far. Er jo kanskje litt dumt at barnefar ikke får treffe sitt eget barn. Ikke bare for far's skyld men også barnet. Er han jo blitt "ren" og ikke faller tilbake kan det jo hende at han har godt av litt samvær. Ikke bare for hans del men for din del også. Hadde jeg vert deg ville jeg ha latt far fått samvær i noen timer med tilsyn i starten for å se hvordan han taklet et barn osv. Ønsker deg lykke til. Håper det ordner seg for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...