Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Kort resymè Han var skilt, og vi traff hverandre. Jeg ble gravid og han gikk tilbake til sin eks-kone og deres felles barn. Jeg har godtatt at de 4 kommer hver gang det er samvær (til og med på sykehuset godtok jeg dette). Etter et avtalebrudd fra hans side når sønnen vår var 3 mnd, har jeg søkt råd fra helsestasjon og familievernkontor. De anbefaler at han får samvær i barnets hjem alene i starten, slik at barnet får bli kjent med far uten at alle andre er involvert. Han har nektet samvær siden da og brutt all kontakt. Det er nå 5 mnd siden. Far nekter å godta at det er jeg som bestemmer (full foreldrerett) og mener det er jeg som er vanskelig og ødelegger samvær. Han snakker bare om at de er en familie og at de alle er med på alle samvær. Kan han virkelig kreve det? Hans ekskone har sendt ubehagelige sms og jeg blir utslitt hver gang hele gjengen kommer. Jeg har sagt at de kan komme inn i bildet senere, men at det først handler om barnet vårt og barnets beste, som er å bli kjent med far alene. Jeg er så sliten og lei av at han ikke forstår at dette ikke handler om hans familie, men han sønn. Og blir så trist når han skylder på meg hele veien..........
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 HI igjen Jeg har tilbudt ham samtaler på fvk og helsestasjon, men han nekter å møte opp. De få gangene han har svart, så snakker han bare om hans familie og ingenting om hva som er best for sønnen vår. Når hele gjengen er her får ikke sønnen vår pappan sin alene og det blir mye forstyrrelser. Og det gjør det vanskelig å oppnå tilknytning. Jeg har strukket meg utrolig langt og vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Betyr dette at jeg virkelig må gå på tross av anbefalinger for at han skal gidde å ha noe med sønnen vår å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Jeg forstår ikke helt problemet med at alle sammen kommer jeg.. Hadde dere bodd sammen og hatt barn hadde det på en måte blitt likt med den situasjonen som er når guttens søsken er med.. Viss de alle er der en gang i uken (eller noe sånt) så blir jo barnet kjent med sin andre familie på sikt selv om det er mye styr.. Føler kanskje at barnet her tjener på at du svelger den digre kamelen.. OG.. Jeg forstår GODT at kona til mannen ikke vil at du og han og barnet skal ha samvær alene.. Hun har nok allerede gått gjennom mye.. og selv om ikke det er din feil, så fortjener hun også å bli tatt hensyn til..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 HI her Problemet er at barnet blir utrolig stressa når så mange kommer. Jeg har svelgt den digre kamelen mange ganger. Inntil han brøt avtalen. Da ble det brukt mot meg at hele familien kom og jeg fikk flere ubehagelige sms fra hans kone som forsøkte å "sette meg på plass". Helsestasjonen sa at for å oppnå god tilknytning til far bør samværet den første tiden skje med far alene. Så kan de heller inkluderes når de har oppnådd kontakt. Dette samsvarer med andre anbefalinger også. Jeg har tatt hensyn til henne hele veien, men det har ikke vært gjensidig. Hun nekter ham å dra på fvk uten henne eller å ha samvær uten henne. Det blir feil når kontakt og samvær skal styres av henne og ikke av barnets beste.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Anno 09:52!!! Sorry, men hun trenger å taes hensyn til????? Det er barnet som skal taes hensyn til. det er tydelig at hun visste hva hun gikk til......og moren har jo tatt hensyn til hele familien jo. Nei HI hold deg til hva familievernkontoret og hs sier, så får de løse sine ekteskapsproblemer uten at barnet deres skal fungere som en buffer
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Signerer 10:13 her. Det normale er at faren blir kjent med barnet og når den tilknytninger er tilstede kan han ta med barnet hjem for å la familien bli kjent med det. Hensyn til barnefarens samboer får barnefaren selv ta, det har ikke HI noe med å gjøre. Hun har selv valgt å prøve på nytt med mannen, og da må hun også ta konsekvensene av det valget. HI: neste gang du får melding av samboeren gir du beskjed om at du ikke har noe å snakke med henne om. Kontakten mellom deg og faren bør gå gjennom FVK, rett og slett for å spare deg mot utfall fra han/dem.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Tipper at kona hans nekter å sende fyren aleine til deg, og jeg kan på en måte forstå henne. Sikkert ikke lett å stole på han, hun er sikkert dritredd for at han skal gå tilbake til deg, men samtidig så er det jo hennes problem. Hva om bare han og kona kom, uten barn da? Nekter de det også?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Å unnskyld, missforsto jeg. Trodde han hadde vært utro med deg. Men hun ser nok på deg som en rival uansett. Hilsen ano 10-58
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Signerer flere over her.... Syns det er helt unaturlig og ubehagelig at hans kone er med. Men jeg syns at barna hans skal få være med noen ganger. Dette er en veldig rar situasjon for di også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå