Gå til innhold

Får ikke sove! er så redd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angsten har tatt helt overhånd nå!

Skal til jordmor på tirsdag, og det er første gang jeg skal til hun pga bytte av jordmor da jeg ikke hadde noe kjemi med hun ander jeg hadde........

Jeg tør rett å slett ikke føde!

jeg er i uke 32 og tenker ikke på noe annet, klarer ikke sove, spise eller fungere normalt!!

jeg hadde en traumatisk fødsel sist (for min del)

slett med fødselsangst sist å, men da for jeg ikke viste hva jeg gikk til...

Når sliter jeg pga jeg nettopp vet hva som skjer under en fødsel og den andre fødselen var så grusom for meg at jeg er livredd!

Redd de bare skal le av meg når jeg sier jeg vil ha ks, jeg er villig til å dra til hvilket som helst sykehus for å få det invillget!

Noen som vet om sykehus med lav terskel for Ks?

Hører egentlig til Elverum/Gjøvik/Lillehammer, men reiser så langt jeg bare må for å få ks!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har en tøff fødsel bak meg, revnet grad 3b. Han satt fast langt oppe da han var for stor for mitt bekken.

Jeg ble også veldig dårlig behandlet av legen, jeg har opplevd grove overgrep som barn og det står i min journal og fødebrevet mitt. Jeg sa også at det måtte taes hensyn til. Men denne legen gjorde så absolutt ikke det, han kunne finne på å stikke begge henderene sine opp i meg uten å si i fra. Han ba meg også presse enda jeg ikke hadde pressrier siden barnet hadde lav puls. Jordmor prøvde å overtale legen til keisersnitt, men det hadde han ikke tid til, og jeg burde da kunne føde dette barnet selv sa han.

Jordmoren fikk til slutt nok og hentet inn en annen lege, da ble det plutselig fart på sakene, barnet hadde nesten ikke puls og jeg hadde veldig lavt blodtrykk. Da var det altfor sent med keisersnitt og barnet ble dradd ut med en gang ved hjelp av vakum, hadde ikke rier en gang og jeg hadde ingen krefter til å hjelpe til.

Jeg mistet nesten 2 liter blod og gikk i sjokk. Alt dette kunne vært unngått.

Etter føsel har jeg slitt med mareritt, har enda ikke utført etterkontrollen og det er to år siden jeg fødte. Nå er jeg gravid med og skal ha planlagt keisersnitt, var ikke noe problem for meg å få det. Sa rett ut at det ble uaktuelt med en vaginal fødsel.

Si det som det er, så ordner det seg nok :)

Skrevet

Jeg hadde også en grusom førstegangsfødsel. Fødselen gikk veldig greit fram til pressriene, men fra da av stoppet alt. Jeg lå med pressrier lenge, og hodet gikk ikke nedover i bekkenet i det hele tatt. Pulsen til babyen min ble svakere og svakere for hver pressrier og til slutt ble det haste-ks. Babyen min var 4 kg og jeg ble fortalt i etterkant av ks at jeg hadde for smalt bekken til å føde så store babyer normalt.

Andre svangerskap gikk også fint, men det ble foretatt vektestimering to ganger. Begge gangene lå babyen på 17 % over gjennomsnitt, altså større enn storebror. En uke før termin fikk jeg innvilget ks pga angst for å føde ( dvs ikke angst for å føde vaginalt/smerter, men angst for at det skulle gå galt). Andremann var 4,2 kg og jeg hadde aldri klart å føde normalt.

Jeg måtte pushe på for å få ks, men jeg ble lovet at det var veldig lav terskel for å ta hastesnitt.

Jeg fødte mine unger på Gjøvik, og jeg vil tro at hvis man har en god grunn til å "velge" ks, får man det også innvilget.

Skrevet

Hei!

Skjønner du er redd, men er kanskje ikke sikkert du vil ha ks.Er faktisk ofte bedre å føde.Hadde slik jeg også etter første fødsel som det ble mye tull med.Men pratet mye med dyktige leger og jordmødre.og valgte til slutt å prøve å føde.Og det gikk såflott.Og fort:jenta var ute etter 2 timer på føden.Nå kan jeg gjerne føde flere ganger!

Skrevet

Føde på Ringerike er supert.Om det er lav terskel vet jeg ikke, men det er hvertfall noen som hører på deg og kanskje du selv også finner ut at du vil føde likevel.Flinke folk der.Føde selv er jo det beste...for barnet også.Lykke til med hva du bestemmer.Men tenk godt over det om du virkelig ønsker ks.

Skrevet

er jo kjempe lurt å fortelle en som har fødeangst sine skrekkhistorier... kjempelurt!

ingen som ler av deg om du spør! det aller verste som kan skje er at de sier nei...... lykke til....

Skrevet

Hei.

Stakkars deg, vet akkurat hvordan du har det...

Er 33 uker nå og sliter med fødselsangst og da starter grublinga og tankekjøret på natta :( Er helt utslitt..

Er andregangsfødende og husker nå selvsagt ALT fra forrige gang enda det er 10 år siden som endte med KS.

Men forrige uke var jeg på sykehuset og snakket med en gynekolog, og det hjalp veldig, vi gikk gjennom forrige fødsel og snakket rundt alt som kan skje osv..

Så med noen lovnader så prøver jeg å føde normalt igjen :)

Så mitt råd er å ringe fastlegen din og fortelle hvordan du har det, så du blir henvist til å snakke med noen snarest.

Fødselsangst er ikke gøy :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...