Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Har sett litt på tøybleier, og synes prisene er ganske stive?
gumo Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Ja, klart, det blir jo en stor investering, men det blir likevel mye billigere enn engagnsbleier. Dessuten kan jo tøybleiene brukes av flere barn, og da blir det jo enda mer økonomisk. Mener å ha lest at man sparer mellom 5000 og 10000.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Ikke meningen å kuppe tråden, men hvis man skal starte med tøybleier.. Hvor mange og hvilke bør man kjøpe inn til den nyfødte babyen? og hvor mye må man regne med at det koster?
gumo Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Det kommer litt an på hvilken type du går for. velger du for eksempel brettebleier, som er det billigste, kommer du kanskje unna med ca 1200 kr med alt du trenger. Men det er også de bleiene som er mest jobb å bruke, siden de må brettes, og du må ha brillebukse og sperrelag utapå. Vi har valg alt-i-ett bleier (som er som engangsbleier (bare at de vaskes i stedet for å kastes), og de koster mellom 200 og 250 kr per stk. Vi har 15 stk, og det holder helt fint. Merket er vanskelig å si noe om, der må en prøve seg litt fram og lese litt. På Bleieboden har mye info og mange forskjellige bleier.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 Jeg har vurdert "alt-i-ett" bleier... Men tenkte kanskje å bruke brettebleier helt i starten? Mener jeg har lest at man trenger 24 bleier? Men hvor mange brettebleier/brillebukser/sperrelag trenger man til en nyfødt, frem til man går over til alt-i-ett? HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Hvilke merker har "hybridbleier"? HI
gumo Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Ja, av brettebleiene anbefaler de vel 24 stk. Vi prøvde også de i starten, men gikk over til de andre. Hvis du vil kjøpe brettebleier, kan jeg selge deg en komplett pakke rimelig. Der er der 24 brettebleier og 18 brillebukser (så renger med at det er det man trenger) + at jeg har hjemmestrikka ullbukser/sperrelag. Alt fra Nøstebarn. Send en PM hvis du er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå