Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 På siste jordmødrene sier de at dersom hodet ikke har festet seg kan det tyde på at det blir en lang og hard fødsel. Hvordan stemmer det med deres erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Her har hodet festet seg begge gangene og jeg hadde kjappe fødsler. Men vet ikke om det var relevant? Og så et skikkelig dumt spørsmål; Hvor fester egentlig hodet seg? Hehe=)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Njaaa, hodet til junior var ikke festet da jeg ble satt igang på termin (langvarig vannavgang), gikk 8 timer fra dryppet ble satt til han var ute, hardt var det, men det var pga dryppet og rier hvert min.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Må være individuelt også Med første var det festet og kjapp (6 t) fødsel med seige rier. Med nr 2 var det ikke festet og en kjapp (4 t) bortimot smertefri fødsel.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hodet til førstemann var festet, brukte to døgn på fødselen, og de var harde for å si det slik... Foreløpig ligger babyen i sete, så får se hva som skjer denne gang..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Hodet festet seg bare til førstemann. Hadde sinnsykt lang fødsel. De andre to har ikke festet hodet før fødsel var igang, og har gått fortere og fortere.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Her festet hodet seg i uke 30 og fødslen tok 20 timer, ungen satt fast på 9 cm og det var en HARD fødsel.. vet ikke om det hadde vært verre om hodet ikke hadde vært festa.. ? Tror nesten ikke det kunne vært verre, vi var rett unna hastesnitt..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 det stemmer på de jeg vet om. hos meg lå hodet laangt nedi bekkenet i mange uker før fødsel og jeg hadde en svært rask fødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Stemmer med mi første. Hodet var ikke festet, og fødselen var lang og svært hard i følge jordmor... Kjempeartig når de sier etterpå; Du skulle visst hatt epidural allikevel du! Fikk det ikke fordi den ikke ville rekke å virke, det var helt feil...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Hodet var tidlig festet på førstemann, men det var ikke noen kjapp og lett fødsel for å si det sånn. På de 4 andre har ikke hodet vært festet, men har lagt langt nede i bekkenet. Og de var tja, om ikke enkle, så helt normale fødsler
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Nope....Hodet ikke festet begge gang (men sunket ned da) og første gang inn på sykehuset kl 1400, ungen ute kl 2100 (og fødsel hadde stoppet opp en gang i mellomtiden, pga epidural)....Andre gang, inn på sykehuset 0230 og ungen ute 0530...... Går mer ut på din fysiske form før fødsel, gener og størrelse og stilling på ungen )
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Jeg ble satt i gang 1 uke over termin pga veldig høyt bt. Hodet hadde ikke festet seg. Fødselen varte i 15 t, men alt i alt synes jeg det var en grei fødsel. Hadde epidural fra ca 4 cm åpning. Presset i et kvarter før hun kom ut. Tror ikke nødvendigvis det trenger å være en hard fødsel fordeom hodet ikke fester seg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Førstemann: Hodet festet, fin fødsel på 9 timer. Andremann: Hodet ikke festet, intens, kjapp fødsel på 45 min. Så, nei... stemte ikke for min del...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Nr1; hode festet: fødsel varte i 3 timer. Intense smerter. Nr2: hode ikke festet, fødselen varte 1,5 time og mindre intens. Det er ikke alltid hode fester seg på flergangsfødende:-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 Ingen av mine hadde festet seg før fødselen startet, begge fødslene tok 12timer fra første rie. Første fødsel ble hard, men det hadde ingen sammenheng med at barnet ikke hadde festet seg. Har barn som ombestemte seg når de var nestne på vei ut, andre gang var vi klar over det så da viste jordmor om noen triks. Men jeg syns ikke fødslene var så harde eller lange. det var bare de siste timene det gjorde vondere enn vanlige menssmerter. Riene var ikke vonde de første 10timene, jeg viste ikke jeg hadde rier til å begynne med heller. Jeg trodde det skulle gjøre vondt, ikke bare slik ubehag som når man har mensen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 1. mann: Hodet festet 4 uker før termin. Fødselen tok 13 t fra begynnelse til slutt. 2. mann: Hodet ikke festet, men godt nede i bekkenet et par uker før termin. Fødselen tok 11 t. Begge mine fødsler var som en dårlig mensdag, så hos meg var det liten forskjell på festet eller ikke festet. :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 1.fødsel: Hodet festet i 12 uker før og langt nede i bekkenet. 5 timers fødsel. 2.fødsel: Hodet ikke festet, lå høyt oppe. Fødselen startet med vannavgang, og etter 2 timer var barnet ute. Vet ikke hva som stemme jeg. er nok ganske individuelt.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 hodet synker ned og fester seg i bekkenet ditt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå