Gå til innhold

Voldelig mot meg .. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til sønnen min var voldelig mot meg, i fylla..

Dette mot meg, og ikke sønnen min.. Men, hadde dere latt han være alene med sønnen deres uansett? Jeg er litt skeptisk..

Det var jo i fylla, så ikke sikkert han kommer til å gjøre det igjen.

Men vet jo aldri.

Er dette dumt gjort av meg hvis jeg ikke lar han være alene med han?

på grunn av det han gjorde mot meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan voldelig var han mot deg og hvor gammel er barnet deres? jeg er i litt lignende situasjon. her får han kun være alene en liten stund. vanskelig å ha de slik

Skrevet

Han dytta meg ned ein trapp slik at jeg endte opp på krykker..

Barnet vårt er snart 2 år.

ja.. Er ikke så lett.

Vet jo ikke om han kan bli voldelig mot barnet vårt om han blir irrtert. kan jo godt hende det bare var engangstilfelle også men..

Skrevet

hva skjedde med deg da? 21:55?

Skrevet

Var det du, HI som ble låst ute og noe sånt etterpå?

Skrevet

Han har vel ikke kontroll i fylla, da. Jeg syns ikke man generelt skal nekte unger samvær, sånn øyeblikkelig, for voksnes konflikter er mye mer kompliserte og fører bl a til partnervold, uten at det betyr at den personen ville komme til å utøve vold mot et barn likevel. Men å dytte en dame ned trappa i fylla og låse henne ute - vet du, det er faktisk nesten litt sykelig. Jeg ville ha hatt problemer med å anse denne personen som normal.

Skrevet

La dem få ha samvær, men gjør det også KLINKENDE klart at den dagen du mistenker at barnefaren ikke behandler sønnen bra (les: er voldelig mot ham eller synlig beruset i nærheten av sønnen deres) går du rett til politiet med alt du har som kan brukes mot ham. Samvær mellom far og sønn er uendelig verdifullt på mange måter, og at han har vært voldelig og ufin mot deg trenger overhodet ikke bety at han vil være noe annet enn verdens beste pappa for sønnen deres (for alt jeg vet kan du ha gjort noe som gjør at han ikke tåler trynet på deg ...), men du bør nok være veldig påpasselig og oppmerksom - for barnets skyld.

Skrevet

Jada, Jeg hadde ikke tenkt å IKKE la dem få det, men jeg var litt skeptisk til å la han være alene.

Jeg skrev det selv, at det ikke er sikkert han ville være det mot sønnen..

Den episoden oppsto fordi det var en mann som hadde begynnte å klå på meg, jeg hadde gitt han klar beskjed flere ganger at han ikke skulle komme nær meg. Og jeg forsvant fort bort når han med engang han nærmet seg meg. Så.. Klart, jeg gjorde noe slik at han ikke tåler trynet mitt.

Skrevet

Hvorfor skal man utsette barnet for noe som kanskje kommer til å skje. Jeg hadde aldri latt mitt barn være alene med noen som har vært voldelig mot meg, eller gjort noe sykt som å stenge meg ute. Et sånt menneske har ikke kontroll på seg selv. Hvorfor skal da barnet være alene med far og vente til det kanskje skjer noe? Herregud, da. Det går da an å snakke med barnevernet om dette og hva du evt. kan gjøre for å unngå at far og barn er alene sammen, lage en avtale der de er sammen med fars foreldre eller lignende?

Skrevet

Nei, akkuratt det jeg tenker. Ikke lett å vite HVA som kan skje etter dette. Kan jo hende han ikke er voldelig eller noe mot sønnen vår, at det bare var mot meg, engangtilfelle.. Men man vet jo aldri heller.

Ja, Skal ta kontakt med de, å prøve å få ordna noe.

Skrevet

Kontakt familievernkontoret og fortell ståa, de kan gi råd. Går dere fra hverandre må samvær nedfelles i avtaler uansett.

De kan også sørge for at samvær skjer under tilsyn.

Forøvrig kan du ikke nekte far samvær med sønnen sin om han har vært voldelig mot deg, da kan du selv få problemer. Nettopp derfor bør du snakke med fvk.

Skrevet

Nei, Jeg vet jeg ikke kan nekta han. Men jeg vet ikke om det er så smart Alene.. Vil jo selvfølgelig at Sønnen min skal ha samvær med pappan. Og motsatt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...