Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Fortell? Bruker man bind/truseinnlegg sammen med flanellskluter?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Du tuller? Mamma har med skrekk og gru fortalt om tida med tøybind. Bestemor hadde 5 døtre å strikke til, litt av en jobb. Bindene hadde en løkke foran og bak som de festet et bånd i før båndet ble knytt rundt livet. Ikke å anbefale, bare søl og lekkasjer + masse jobb med vask.
Gjest Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Hva er poenget hvis du skal bruke det sammen med bind/truseinnlegg? Sikkert stilig i thigts = liberorumpe?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hahaha, tøybleiemamma som tar helt av! Hadde aldri brukt tøybind på meg, og aldri tøybleie til ungene heller... Er liksom komt litt lenger enn det... Æsj...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Jeg bruker litt begge deler (altså engangs- og tøybind), mest fordi jeg ikke har nok tøybind. Jeg bruker disse: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=790 og de fungerer kjempefint for meg I og med at mini bruker tøybleier syntes jeg ikke jeg kunne forlange noe mindre av meg selv. Fungerer helt fint, og mye bedre "klima" der nede enn med engangsbind. Synes det er veldig greit, men har tenkt å prøve en sånn menskopp snart i stedet, det virker jo enda enklere.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Forestiller meg at det er behagelig etter fødsel, dersom man revner mye:s HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Syns ikke å menstruere i bortimot 50 år kan sammenliknes med 2-3 års bleiebehov...
gumo Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Nå ser ikke jeg noe negativt ved å bruke tøybind, så for meg (over) er det ikke akkurat et 50 år langt offer.. Jeg gjør det både for meg selv og miljøet, det er mer behagelig, sunnere, mer økonomisk og ikke minst miljøvennlig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Hvordan håndterer du tøybleiene (til ungen)? (frem til du skal vaske dem altså) hi
gumo Skrevet 30. januar 2011 #11 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har fleecepapir i bleia, som kan kastes i do hvis hun har bæsja (og da følger gjerne det meste av bæsjen med). Selve bleia legger jeg i en bøtte, i bøtta er det et nett. Når jeg skal vaske bleiene hiver jeg bare hele nette i vaskemaskinen, og vasker det sammen med gulpekluter, håndklær, da blir det ikke så veldig mange ekstra omganger med maskinen pga bleiene. Vasker stort sett annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #12 Skrevet 30. januar 2011 Ok:) Hva slags tøybleier er best? HI
gumo Skrevet 30. januar 2011 #13 Skrevet 30. januar 2011 Det er vanskelig å si, kommer an på hvilken passform som passer til barnet ditt. Vi bruker Bum Genius All-In-One: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=386, den er veldig enkel, som engangsbleier bare at den vaskes. Den passer fint til vår baby, som er ganske smal. Anbefaler virkelig alt-i-ett bleier, de er så enkle, det har i hvert fall vært det avgjørende for oss.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #14 Skrevet 30. januar 2011 Har ikke barn ennå, men vurderer sterkt når jeg får... Men blir så usikker på hva man skal velge... Spesielt ang størrelse eller onesize... HI
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #15 Skrevet 30. januar 2011 Jeg bruker tøybind kombinert med mooncup, når jeg har litt kraftig mens, og om natten. Sånn for sikkerhetsskyld liksom Og ja jeg bruker tøybleier på barna. Brettebleier og ullbukser eller imse vimse flanellsbleier med trekk når de er små babyer. Også aio med ullbukser og lommebleier når de er størr. Har litt forskjellig lommebleier. Liker best HH og BG med borrelås til mine barn. Bruker rispapir i og vipper bæsjen md papiret i do og oppbevarer bleiene i wetbag og vasker når den er full. Enkelt penkelt
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #16 Skrevet 30. januar 2011 Onesize bleier!! No doubt! Forøvrig bruker jeg ikke tøybind selv, men mensbeger. Utrolig greit, renslig og gratis å bruke når du først har kjøpt det.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #17 Skrevet 30. januar 2011 Jeg bruker også tøybind sammen med mooncup.. Bruker det bare som en ekstra beskyttelse.. Bruker ikke tøybleier til barna.. De brukte tøybindene blir jo ikke så skitne akkurat.. Når jeg bytter bind, skyller jeg det i kaldt vann, og legger det i wet-bag, så når uka er over vrenger jeg wetbagen inn i vaskemaskina, setter den på skylling for så å sette den på 90 graders vask etterpå.. Litt mere arbeid med enn vanlige bind, men er mye mer behagelig!!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #18 Skrevet 30. januar 2011 Syns faktisk tøybind høres mer behagelig ut. Jeg får fort sopp hvis det blir klamt som det blir av vanlig bind. Bare nevne for 23:16, ikke nødvendig med 90 grader på maskinen, 75 holder lenge blir ikke mindre bakterier bruker bare mindre strøm.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #19 Skrevet 30. januar 2011 23.16 her! Takk for at du sa fra om det Jeg pleide å få sopp hver eneste gang jeg fikk mensen før.. Etter at jeg gikk over til tøybind har jeg ikke hatt sopp
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #20 Skrevet 30. januar 2011 Haha, de er nok LITT oppdatert siden den tid.. ;D Men sjekk Bleieboden.no
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #21 Skrevet 30. januar 2011 http://www.fussybutt.com/category.php?category_id=52 Jeg bruker disse tøybindene. De er håndsydde og utrolig gode. Synes de som heter BV (bambusvelour) er best. Har også kjøpt inn noen i gigastørrelse til etter fødsel, men bruker til vanlig størrelse petit. Kommer ALDRI til å gå tilbake til plastbind og tamponger. Klamt og fælt i forhold
gumo Skrevet 31. januar 2011 #22 Skrevet 31. januar 2011 Vi har valgt one-size av økonomiske grunner, men jeg vet ikke om kanskje passformen er bedre på de med ulike størrelser. Vi er veldig fornøyd med våre da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå