Gå til innhold

Hva ER det med mannfolk og ekteskapsangst??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slik over alt jo! Mannfolk er skit redde for å gifte seg. Men å leke hus vil de veldig gjerne. Og flere unger, ja takk. Og delt økonomi,, jaa takk.

Hva er det som foregår?? Er det så mange som har behovet for å ha den bakdøra ulåst hele livet. Selv om en elsker en person?¨

Blir så irritert. Kanskje det er på tide at vi jenter setter litt grenser igjen. For nå får jo mannfolka det akkurat som de vil uten at de forplikter seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å få barn sammen er da en mye større forpliktelse enn det å gifte seg.

Vi har barn sammen, men skal ikke gifte oss. Ser ikke poenget med å være gift så lenge man sikrer seg på andre måter. Trenger ikke en vielse for å vite at vi elsker hverandre og når vi har lagt barn sammen som har vi forpliktet oss til hverandre på den største, og beste, måten som fins.

Skrevet

Venter du på at din skal fri? virker slik ;) hehe..

Lett å bli frustrert da hvertfall, vil jeg tro.

Her er det motsatt, samboeren min hinter konstant om ekteskap og frieri, mens jeg bare utsetter det hele, altså, hele temaet blir satt på vent. Jeg er bare ikke klar for den delen, jeg leker ikke hus, vi er samboere, felles økonomi og barn. Men det å gifte seg er et stort skritt føler jeg, sammtidig som jeg ikke ser hvorfor, da jeg allerede vet at jeg vil dele resten av mitt liv med denne mannen, og ville aldri klart å elske noen andre.

Skrevet

Mange kvinner som vil ha det som de vil uten giftemål også, tror ikke kyskhetsbelte er løsninger akkurat.

Min mann hadde forøvrig ikke noen ekteskapsangst.

Og enig i at barn er større forpliktelse:)

Skrevet

hehe, ja ikke vanskelig å se av innlegget mitt at jeg er litt frustrert ;-)

Nå er jeg så heldig at jeg har en fantastisk snill samboer. Men han er omtrent like romantisk som en KAMEL...

Han vil gifte seg men det er liksom ikke så farlig med frieri og "alt det derre".

ÅÅÅååå, hormoner og alt på gang her

HI

Skrevet

Du er sikker på at dette er noe du virkelig mener og ikke bare har slått deg til ro med? Kanskje du har en like lite romantisk kar som jeg har.

Er det ikke en "liten jente" inne i en hver kvinne som ønsker seg et romantisk frieri og giftemål. Der du har en mann som er hengiven til deg og bare MÅ ha ringen sin på fingeren din. ;)

HI

Skrevet

Men du, HI, om dere skal gifte dere så er det faktisk ikke så farlig med hvem som frir. Det som betyr noe er hva slags ekteskap dere får.

:)

En mann som ikke er romantisk kan da helt fint være en fin ektemann. Kan ikke du bare fri? Eller dere bli enige om en dato?

Skrevet

Hehe, nei jeg har ikke noe behov for verken frieri, bryllup eller giftemål. Jeg bærer ikke på noen "liten pike med stor prinsesse-for-en-dag"-drøm og er meget godt fornøyd med tingenes tilstand. Han har valgt meg som mor til sine barn og det er mer enn nok for å gjøre meg til verdens lykkeligste:-)

20:00

Skrevet

Nei, HI, det er ikke sånn for alle kvinner.

Jeg er en av de som ikke syns det der hørtes noe særlig ut.

Ps, jeg er ikke hun over som du spurte. Men det er nok flere av oss som ikke drømmer om store frierier eller andre romantiske greier.

Skrevet

Ja det er 100% sant. Det er ekteskapet som er viktigst.

Har faktisk vurdert å kjøpe en babybody til minstemann der det står "Vil du gifte deg med mamma?" Hehe.

Men jeg skulle ønske at han nå etter så mange år overrasket meg og gikk ned på det uromantiske kneet sitt ;-) Ja jeg er barnslig, er klar over det. Men dette er mannen jeg elsker kjempehøyt og vil gjerne dele livet mitt med han. Det er vel en liten del av meg som er redd for at et manglende frieri = at han er litt usikker enda.

ha en fin kveld

Skrevet

Jeg er såpass gammeldags at jeg ikke ville stifte familie før vi var gift. For meg er det viktig å ha ting i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...