Gå til innhold

Har syke barn eller er syk selv konstant og er student:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir snart gal! Skal begynne i praksis i morgen, og nå har jeg og barna ligget strekk ut med feber, hoste og oppkast i helga! Typisk..Kjekt å ringe å si en er syk første uka...

I eksamensperioden før jul satt jeg og leste med syke barn som nektet å sove og var halvsyk selv.. måtte få utsatt den ene eksamenen (hadde 3 eksamener), får ikke tatt den før til våren.

Ellers har både jeg og barna hatt konstante forkjølelser med småfeber i et halvt år, har allerede vært borte flere obligatoriske dager dette semesteret.

Vurderer å gi opp hele greia snart. Får ikke gjort innleveringer før i siste liten heller, gjerne kvelden før de skal leveres.

Vet ikke mine arme råd lenger, er helt utslitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre som har det sånn, jobbende eller studerende?

Skrevet

Kan det være mugg eller noe annet i boligen deres som dere reagerer på?

Skrevet

Akkurat slik har vi det og. Vi har fått runden som var med omgangssyken, influensa, flere runder med feber osv... Til og med julaften var vi syke. Sønnen min på 2,5 år blir fort syk og ungene drar med seg smitte fra barnehagen. Det har vært et stort problem i vår barnehage i år at foreldre sender barna sine i bhg selv om de er syke. Da blir det mye smitte.

Jeg henger skikkelig etter med skolen...SKIKKELIG. Men har ikke tenkt å gi meg. Skal gjøre alt jeg kan for å klare i 9 eksamenene jeg har til våren. Tenker hele tiden at det er så ekstremt viktig for min og barnas fremtid at jeg klarer det. Om jeg skulle stryke på noe, må jeg bare ta det omigjen til jul. Ikke gi opp!

Skrevet

Vi bor i en ny bolig, så tror ikke det?! Har ikke så mye peiling på sånt.. men det er mye sykdom i barnehagen som barna drar med seg hjem, det går omgangssyke og forkjølelse der hele tiden. På skolen er det også alltid en eller annen som er forkjølet og sitter og hoster, blir så lett smittet:/

HI

Skrevet

Får prøve å stå på, men det er så stressende nå når vi skal i praksis. Kan bare ha 3-4 dager fravær for å bestå praksisen (som er på 8 uker), så det passet jo heller dårlig å starte praksisen med sykdom! Men men..hva skal en gjøre.

HI

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen! Her har jeg også mye praksis, og gruppearbeid + sykt barn. Jeg er alene og har snille foreldre som har stilt opp en del selv om de bor noen timer unna, så skal ikke klage. Men kjenner jeg sliter med samvittigheten. Skal til legen med barnet til uka, er snakk om at det kanskje må en enkel, men likevel operasjon til, så da blir jo det også noe man skal gjennom. Vurderer å gi opp alt, men har ingenting å falle tilbake på da, og tror jeg kommer til å bli like sliten av den økonomiske usikkerheten.

Hos oss kan vi ta igjen dagene hvis man har legeerklæring. Kanskje det er noe du kan høre om er mulig hos deg også? Blir evt en lørdag eller søndag, men man får ihvertfall godkjent praksisen.

Skrevet

Jeg er student og har vært syk siden 20. des 2010 og helt til nå for et par dager siden. Det som hjalp for meg var å kjøpe urtehostesaft faktisk (etter tips fra svigermor - den hjelper både på sår hals og er med på å forbedre immunforsvaret. Fås kjøpt på helsekostbutikker). Har også passet på å få i meg nok c-vitamin.

Jeg vet det er tøfft å kombinere studier med syke barn / være syk selv - men bare bit sammen tennene og bli ferdig med utdannelsen din. Jeg tror du kommer til å angre dersom du hopper av - det har i hvertfall jeg gjort. Det er i det minste bra at du lever i siste liten, bedre det enn å ikke levere i det hele tatt :-) Lykke til videre ! Behold troen på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...