Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hvorfor har noen interesse av å samle på blodet fra menstruasjonen? (hvis jeg har forstått det riktig:)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Hehe, man samler det jo ikke for å spare på det da.. Det er et alternativ til bind eller tamponger. Fordeler er blant annet: -miljøvennlig -billig -hygienisk -tørker ikke ut underlivet, mindre sjanse for sopp -kjennes ikke Den eneste ulempen jeg kjenner til er at man faktisk må tømme det og se sitt eget blod (iik liksom). Tamponger er forresten bleket med mye rart som ikke er så sunt i lengden.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Jeg syntes det hørtes rart ut, helt til jeg prøvde det selv. Jeg har mye mindre problemer med det enn med tamponger, og lever godt med "æsj faktoren" av å måtte tømme den i doen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 19.48 her: ja, det er ikke så ekkelt som man skulle tro å tømme det. Og blodet lukter ikke sånn som bind eller tamponger. Eneste problemet mitt er at jeg blør for mye (4 ganger normal mengde) og derfor dessverre lekker.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Høres interessant ut... Noen link? Pris? Må man ha et stort antall eller? Hva med om natta? Nysgjerrig
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Man trenger bare en. Det finnes mange ulike typer. Søk på: -mooncup -divacup -the keeper sikkert flere typer også. Jeg har en mooncup selv. Man kan bruke de om natta ja.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har aldri likt tamponger og liker ikke klamme bind så dette er perfekt for meg. Har ikke brukt det så lenge, men gud så kjekt.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 En fordel med menskopp er at du bare trenger å tømme den 2-3 ganger i døgnet, så man glemmer nesten at man har mensen.. Har litt problemer selv med at det lekker litt, men de gangene har jeg ikke fått satt den skikkelig på plass.. Angrer absolutt ikke på at jeg kjøpte min kopp! Du trenger bare en kopp, tømmer den direkte i do, skyller den i vann og setter den inn igjen.. Så koker du den når du er ferdig med perioden din..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Jeg får ikke til å bruke tampong, får den liksom ikke til å sitte riktig. Men hvordan settes denne menskoppen på plass? Og hvordan få den ut igjen? Regner ikke med at det er snor i den, hehe:p (Hva gjør dere egentlig med den snora når dere tisser?)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Må legge til at antall ganger i døgnet man tømmer kommer an på blødningsmengde. Er meg over som lekker. Og hos meg er det fordi den er for full.. Men jeg må da evt tømme den hver time på det verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå