Gå til innhold

Er det øyekatarr...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini har en god del gul gusje i øynene - men er ikke noe rød. Det gule renner litt ut også, og mener jeg hadde det samme da jeg hadde katarr for noen år tilbake, forskjellen er at jeg var illrød i øynene.

Vil ta ham med til lege i morgen og holde ham hjemme fra bhg...noen med tips`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyekatarr er veldig smitsomt, hold han hjemme til du evt har begynt med salve fra lege.

Sterilt saltvanns øyedråper kan du dryppe med, bruk og en bomulls pads til hver øye å tørk det bort. Evt fukte padsen med slikt saltvann og tørke.

Kan gå over uten behandling fra lege og :)

Skrevet

Har selv hatt øyekatarr nå i helga faktisk! Kjøpte saltvannsdråper og holdte på å klø meg ihjel! Gikk over til å ha kokt vann (lunket) på en pad og vaske fra ytterst og inn mot nesen. Da sluttet det å klø. Prøvde igjen med saltvann og da klødde det som besatt. Så jeg ville heller brukt kokt vann!

Skrevet

Har hatt det en gang selv, da fikk jeg resept på salve fra legen, gikk over 2 dager seinere. Lurte bare på om dette virkelig kan være øyekatarr?

HI

Skrevet

Gutten min slet mye med dette, har aldri hatt øyekatarr.

Skrevet

Jeg fikk høre hos legen at var det på et øye var det ikke smittsom øyekatarr (man kan få det av trekk også) men er det på begge så behandler de. (og man kan sende i barnehagen så snart behandling er påbegynt). Kamille-te-avkok er bra å ha på en bomullspad og vaske med, det tipset fikk jeg faktisk på apoteket, og er det eneste jeg har brukt på mine barn de siste årene (fire fem ganger) det har aldri smittet over til begge øynene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...