Gå til innhold

Lei av å ha dårlig immunforsvar :(


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Helt fra graviditeten var konstantert og i hele desember gikk jeg og hangla. Hostet og følte meg dårlig, men hadde ikke så mye valg da jeg var i ny jobb og følte jeg måtte på jobb. Nå har jeg endelig begynt å føle meg litt pigg igjen etter å ha gått ned mange kilo pga kvalme osv, bekkenet har også faktisk blitt bedre etter å ha vært dårlig en stund.

Så på fredag var jeg endelig på trening, for første gang på 4 måneder! Og hva våkner jeg opp til nå i helga, jo da, dritvondt i hals og hode og har nesten ikke gjort annet enn å sove hele helga. Drittkropp! Er sykemeldt 20 % på jobb, men skal jobb man-onsdag + neste helg. Håper virkelig formen kommer seg til jeg skal på seinvakt i morra...

 

Usj, måtte bare klage litt, er så lei av å føle meg slapp og kjip og overlate hus og barn til sambo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjipt å være mye syk. Hva gjør du for å styrke immunforsvaret da? Jeg slet med å være mye syk tidligere. Nå er jeg nesten aldri syk lenger. I perioder hvor jeg vet det blir ekstra belastning for kroppen ( ekstra mye stress i livet, andre er syke ol) eller jeg føler jeg brygger på noe, tar jeg masse blåbær, hvitløk, acai bær ol. Alt rikt på antioksidanter. Jeg ville prøvd å bygge opp immunforsvaret mitt om jeg var deg, ved å ta det jeg nevnte over i en periode, også tatt det ved behov senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ei

kjenner meg veldig god igjen her du, føler jeg ikke er ennet enn syk,først valmen å spying frem til miden av januar,endelig kvitt det er det influensa,nesten kvitt det så fikk jeg jammen d bekkenløsning.. klarer knapt gå om etterm og kveldene, så ja da dette blir meg ett fantastisk svangerskap he he he he he

 

så jeg skjønner godt at du vil syte litt, å det fikk jammen d jeg åsså.

 

håper formen din blir bedre, masse lykke til og god bedring :=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg er ganske sunn, kunne kanskje spist litt bedre, men får i meg fisk regelmessig, endel grønt og frukt, masse hvitløk osv. Det eneste jeg gjorde "feil" var å ikke dusje etter treninga, for jeg måtte på butikken og hente Vesla i bhg først, men jeg var ikke så veldig svett. Men det var tydeligvis nok å bli litt kald før bakteriene bare svoooosj inn. Jeg jobber på sykehus og har ei på 16 mnd i bhg, men er faktisk sjelden sjuk. Om jeg får noe så er det omganssyke. Hadde en god del vondt i halsen før, men da bodde vi i Bergen oppi masse mugg, men det er ingen mugg eller råte her vi bor nå.

 

Jaja, det går vel over dette her og, er bare det at jeg har en jobb hvor man burde vært 100 % når man er på jobb og helst ikke sjuk selv da mange har et ikke-eksisterende immunforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjennsgjerning at man er mye syk i graviditet nr 2. Særlig de som har barn i barnehage.

Når man er gravid, er immunforsvaret nedsatt, og blir man syk, tar det lengre tid å bli frisk.

Selv om ikke barnehagebarna er syke, drar de masse basilusker med seg hjem hver dag. Smitte blir vi utsatt for hver dag vi er utenfor døra. Har man en infeksjon i kroppen, har man i tillegg økt risiko for andre infeksjoner. Det blir som en ond sirkel hvor man liksom ikke blir ordeltlig frisk.

Jeg kjenner til det selv.

Først kvalme, så influensa i to uker, så soppinfeksjon, og nå urinveisinfeksjon. Blæ!

 

Nei, det viktigste er å ta det med ro når man har en infeksjon i kroppen. Særlig når man er gravid, så kroppen kan få ro til å ordne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...