Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Dette er et spørsmål KUN til dere som har hatt et barn ilag, og gått ifra hverande, blitt sammen igjen etter en god stund. Hvordan klarte dere å bli sammen igjen når dere ikke har lov til å være under samme tak fordi alenemoren får stønad? Jeg bor 5 timer unna og må visst kjøre hit hver helg hvis jeg skal få se ungen min, og da sier hun at HUN må dra en annen plass fordi hun kan miste pengene sine.. er ikke denne loven for folk ikke skal VÆRe ilag og snylte? hva med dem som er venner og kommer til å sove under samme tak 2-3 ganger pr mnd?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Når man er 2, og begge er foreldre til barnet, så har man ikke krav på noe stønader. Dersom man har venner på besøk er det noe helt annet. En venn har ikke forsørgeansvar for ditt barn, men det har du
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Hvis dere velger å bli kjærester igjen så er det helt naturlig at du forsørger din kjæreste og deres felles barn. Derfor er det ikke navs oppgave å forsørge dette barnet lenger. Hvis du kun kommer på besøk for å treffe ungen din og du ikke har et forhold til mor(ekteskapslignende) så er det ikke ulovlig at dere oppholder dere sammen under samvær.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Er det du eller bf som har hovedomsorgen? Jobber noen av dere? Eller bare mottar stønad?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Så lenge man er venn og barnefar/barnemor så kan man ikke overnatte. Det kan skape litt trøbbel om NAV plutselig banker på døra. Ikke at det skjer så ofte, men jeg har hatt dem på døra (har ingen mann så de fikk litt kaffe og dro igjen;). OM jeg skulle bli sammen med barnefar igjen så må jeg selvsagt melde fra til NAV om dette slik at jeg ikke lengre vil motta stønader som alenemor. Man kan være under samme tak, men man kan ikke være kjærester, samboere, ha sex og/eller overnatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå