Gå til innhold

ta med baby til syden i august ??


Tove77

Anbefalte innlegg

hva mener dere ?

noen som har reist til syden med baby før og har erfaring ?

 

vurderer en tur til bulgaria, har vært der før og stortrives. men vet ikke helt hvordan det blir med baby med seg, den vil jo være nesten 3 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tove77 :-) Vi skal til Spania i september, og jeg venter vår førstemann i slutten av mai. Jeg var også litt spent om dette var noe lurt, men alle mine venninner med barn sier at det skal gå helt fint. Når de er så små sover de gjerne på flyet (er livredd for å lage leven på flyet!) og matmessig så får de jo bare morsmelk. Satser på at det vil gå helt fint :-)

God ferie når den tiden kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært redd for å ta med meg en så liten baby til syden. På det tidspunktet spiser de jo bare morsmelk eller morsmelkerstatning uansett, og det er jo i grunnen veldig greit når man reiser til land med annen bakterieflora enn den vi har. Vi hadde egentlig tenkt oss til syden i sommer vi også, men siden det viser seg at jenta vår blir født med leppe-/ganespalte har vi bestemt oss for å droppe det. Ikke har jeg lyst til å ta henne med mens leppa er åpen, og ikke har jeg lyst til å reise ned rett etter operasjonen. Er jo kjemperedd for infeksjoner. Og sol er vel ikke akkurat bra for et arr som gror. Og dessuten begynner eldstemann på skolen i slutten av august, så da har på en måte toget gått for oss i år. Men hadde det ikke vært for spalten så hadde vi tatt en tur til syden. Så kos dere på sydentur sier nå jeg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært redd for varmen først og frems. Og hvilken ferie får mor om hun må sitte på hotellet med ac hele dagen?

Hadde nok ville ventet litt jeg men det er nå min mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker også at dette går greit, jeg har termin i begynnelsen av mai.

 

men det er varmen jeg er mest bekymret for, men har også hørt av andre at det skal gå helt greit....

 

får se hva det blir til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ammer er det ikke noe problem :)

Er vel heller varmen som andre nevner her som kan være slitsomt for den lille.....vi var i Spania da sønnen vår var 3 mnd og det gikk kjempe fint.

Meeeen,det var i mai og ikke mer enn 22 grader ca.....og vi bodde i privar hus hos venner......jeg solte meg vel tilsammen kansje en halvtime på en uke.......du får ikke vært noe særlig i sola.(Ikke er det så veeeeldig kult med den dvaske kroppen de fleste av oss har etter et svangerskap heller.....følte meg ikke veldig fresh;)

Ta med dypvognen og det du ellers ville brukt her hjemme,det er ikke noe stress:)Men vær innstilt på at det ikke blir så kul ferie for deg;)

Vi var i Thailand i sommer da sønnen vår var 17 mnd og det var fantastisk!Men selv ikke da fikk jeg solt meg......

Lykke til med valget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha valgt en annen måned hadde jeg vært deg.

Fare for at det blir altfor varmt da juli og august ofte er de aller varmeste månedene.

Har selv vært i syden både september og oktober, og det er fortsatt sommervarmt samtidig med at badevannet ikke har rukket å bli for kaldt - og man har ikke like stor risiko for å havne i en hetebølge med over 40 grader... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere er forsiktige i solen skulle det vel gå fint! Folk får vel barn i varmere strøk også skulle jeg tro? God tur og kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå fint. Vi reiste med besteforeldrene til Kreta når Ina var 3,5mnd. Hvis du ammer er det greit, men om du bruker pumpe, eller morsmelkerstatning må du ha dette med, erstatning kan smake annerledes, og babyen kan reagere på smaken. Bleier og barnevogn/trille må du ha med. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10. mai og vi har allerede bestilt tur i slutten av september:)

 

Jeg tenker det skal gå helt fint - alt blir hva man gjør det til selv:)

Og som en annen skriver her; det er babyer i utlandet også, haha.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...