Mayken Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hva kan dere anbefale å få med seg? Hvordan er prisene? Har fått tur fra torsdag kveld til mandag i slutten av februar i bursdagsgave. Har aldri vært der:)
Villa Perlesukker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Bingo i horestrøket på fredager. I "homsegaten" rett bak Herengracht ligger Amsterdam sin beste fiskerestaurant. Herlig mat. I en gate som går mot Rembrantplein ligger en Spansk restaurant som er helt fantastisk.... Stikk innom The Old Bell på Rembrandtplein og si hei til eieren fra meg De Bijenkorf ( shopping) rett ved jernbanestasjonen. Siste del av de Kalverstraat ligger en herlig skobutikk. Bloemenmarkt. En tur med båt på kanalene. Ikke den turistgreia men en av de små. Vondelpark. Der ligger et lite tehus. Herlige fristelser Lån en step eller sykkel og sykle gjennom byen. Van Gogh Museum. De Pijp og Ceintuurbaan har utrolig mange søte butikker. Mye ekte Amsterdammers der. Et lite marked som er gøy er: Albert Cuijp. Nei det er nok på tide å dra dit igjen... jeg har bodd der. Si ifra om du vil ha noen bedre tips og nevn gjerne HVA du vil se og gjøre
Mayken Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 takk for tips:) Vet egentlig veldig lite om Amsterdam. Men må jo sette meg litt inn i byen nå som jeg har fått meg tur dit. Skal dra sammen med søsteren min, uten unger:) Hvordan er prisene der da? I forhold til Norge. Og er det veeeeldig kaldt der i februar?
ariel78 Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Prisene er ganske like som hjemme, med enkelte unntak som feks sko og det å gå ut å spise. Det er mildere enn hjemme og veldig sjelden snø, men jeg syns allikevel det kan være ganske surt på den tiden selv om det er sol er det ofte en sur vind. Av de mer typiske turisttingene har du Anne Frank hus og Madama Tussaud. Pass på å spis asiatisk mat, nederland er kjent for særlig indonesisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå