Gå til innhold

Er det vanelig at far til barn snart 5 dusjer sammen med barnet ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, ja. Hva er grunnen til spørsmålet?

Skrevet

Her hender det pappaen bader med jenta på 6 år.

Skrevet

Må jo det i svømmehall og sånn ihvertfall.

Skrevet

Er vell bare jeg som syns det er rart da..

Skrevet

Ja,hvorfor ikke? Barn på 5 år trenger da hjelp i dusjen, uansett.......

Og hva med badeland og lignende?

Mener du mor er bedre egnet? Og hvorfor, i så tilfelle?

Skrevet

Dette er hjemme da, ikke i svømmehall..

Skrevet

Husker pappa har fortalt meg (han var alenepappa) at når jeg kom opp i en viss alder sluttet han å bade med meg fordi han var redd for å bli beskyldt for ja ..... Dette var på 80-tallet

Jeg håper da inderlig at vi i 2011 kan bade og kose seg med barna våre!!

Da skulle det vel være rart at en mamma bader med en sønn da!!

Skrevet

Ja, det er både vanlig og naturlig at foreldre dusjer eller bader sammen med barna sine

Skrevet

Selvsagt. Her dusjer enten jeg eller mannen min stort sett sammen med jenta vår på snart fem.

Skrevet

Skulle det være noe rart med det? Husker selv jeg dusjet med onkelen min (onkel og tante bodde i kjelleren hjemme hos meg) ofte, og det gjorde jeg vel fram til jeg var ca 6 år.

Skrevet

Ja det gjør de og kommer helt sikkert til å gjøre det så lenge gutta vil!

Skrevet

Kjenner da en som har ei datter på 10 som fremdeles dusjer og sover sammen med pappaen sin. Det er en deltidspappa:-) da han ble samboer med venninnen min, så ble hun ganske overrasket. Men det var fordi jentungen ville det. Hun turde ikke dusje alene, drite alene, sove alene. Så det viser vel egentlig at det er forskjell på hvor lenge man føler man kan det og det er naturlig.

Skrevet

Det er helt vanlig, ja. Skjønner ikke hvorfor det skulle være rart...

Skrevet

Nei, ærlig talt...... Når barna er over 6 år blir det unaturlig å dusje eller bade med mor eller far...... I svømmehall må barn over 6 år gå i herre/ dame garderobe. Jeg dusjer ikke med min sønn lengre. Skal han spør hvorfor har du hår der mamma!!!!!!! Eller ei skolejente dusje med pappaen sin, nei en gang må navlestrengen kuttes.....

Skrevet

oi, hysteriske kvinnemenneske..

Har du seriøst problemer med at barna dine spørr der hvorfor du har hårvekst nedentil? Hjelpe meg.. Hvordan skal ungene klare å forholde seg til kropp og slikt, når noen foreldre er så hysteriske for at barna skal se de nakne.

Skrevet

Snart gem er faktisk 4 år. Ja, det er helt naturlig at en far dusjer, bader, sover med en fire åring.

Har en i den alderen, og det er dritgøy når voksne er med i badekaret. Og det er visst mye bedre å sove i vår seng, fordi om vi ikke har kult sengetøy, for vi sover skjeldent en hel natt alene.

Skrevet

Hehe, datteren min på 3 spør om hvorfor jeg har hår overalt, og hvorfor puppene mine henger. Bedre å fortelle henne det nå enn å få spørsmål om det om tre år.

Skrevet

Ja, det er det her og det håper jeg virkelig er vanlig ellers også. Hysteriske foreldre skader barnas forhold til kropp (og også seksualitet).

En 5-åring er stort sett ikke i stand til å bedømme når han eller hun er ren og ferdig dusja/vaska. Og hvis det kun er mamma som kan dusje med jentene og pappa som kan dusje med guttene... Hvem er det som skal dekke den innleide hjelpa som enslige foreldre må ha i forbindelse med bading eller dusjing av barna? Staten?

Jeg vet jeg strekker dette litt nå, men jeg blir så frustrert! Vi blir omtrent beskyld for å være overgripere fordi nakenhet er naturlig for oss. Ja, vi sover nakne. Ungene har nattklær på seg hvis det er kaldt og sover nakne hvis de ikke trenger nattklær. Ikke noe vi har sagt noe om, men de synes heldigvis ikke det er noe problem. Vi dusjer sammen med 5-åringen begge to. Uten badedrakt eller andre klær faktisk. Når vi dusjer så er vi nakne på badet etterpå også. Og fra soveromet til badet til vi er ferdig stelt og påkledd. Om sommeren kan vi godt gå rundt i bikini hele dagen her hjemme, både inne og ute. Det skjer til og med at jeg hiver av meg bikinitoppen! FØR ungene er i seng faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...