Gå til innhold

Ble sykmeldt, vil ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa jeg ikke ville ha sykmelding, men legen sa jeg måtte og skrev ut for en uke.

Jeg tenker å drite i det og dra på jobb allikevel. jeg har lov til det ikke sant? det er vel ingen som kan finne det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan la være å levere sykemeldingen på jobb ja, men hvorfor vil du det da?

Er jo vanskelig å gi deg råd når vi ikke vet hva du feiler. Jeg fikk sykemelding da jeg brakk lilletåa, men valgte å jobbe likevel, det gikk helt fint med litt tilrettelegging.

Men er du gravid med begynnende svangerskapsforgiftning setter du jo barnets liv på risk om du ikke tar det med ro, da er det IKKE greit.

Skrevet

Hvorfor ble du sykemeldt? Legen hadde vel en god grunn?

Skrevet

Nei, jeg er ikke gravid. Og jeg er ikke smittsom (hehe). jeg vil ikke være borte fra jobb fordi det kommer til å gå utover veldig mange mennesker. Legen er overbekymra syns jeg.

hi

Skrevet

Herregud, hvor dum går det ann å bli? Hva er vits med å gå til legen hvis du ikke hører på hva han har å si? Hold deg heller hjemme enn å bruke tiden som legen fint kunne brukt på andre nyttige ting enn å bruke den på ett naut som bare driter i hva han har å si!!!!!!!!!!!

Skrevet

Nei, gi faen i å ta legen alvolig.. Herregud, han sitter jo bare der å får betalt for å sykmelde deg, HELT uten grunn.. Han har sikkert en kvote han skal fylle for dagen for NAV... eller så kan det hende at det faktisk er sånn at han er oppriktig bekymret for helsen din, ved å ignorere sykmeldingen så vil du bli dårligere og trenge lenger tid til å komme deg når det først smeller.

Får du en gullmedalje for å møte opp syk på jobb? Får du mer i lønn? Får du mer ansvar når du har slitt deg helt ut og om en tre ukers tid må ha en hel måned på å komme deg?

Passer det bedre å være borte da?

Du er desverre ikke verdens navle og verden fortsetter uten at du stiller opp på jobb i morgen. JA, det er kjipt å bli sykmeldt, JA, det blir mer på andre, men det er bare en jobb.. Helsen din og ditt velvære må få komme foran behovene til arbeidskollegaene...

Skrevet

Nei du har ikke lov til å jobbe før legen har friskmelldt deg. Hold deg hjemme.

Skrevet

16:39 herregud, det må da vel være opp til meg og bedømme. Surpotte er du.

hi

Skrevet

16:31- eh, jeg går til legen for behandling. Jeg er kronisk syk og må ha jevnlig behandling.

Jeg er ikke helt i toppform, men det har jeg ikke vært på over et år, så da klarer jeg vel å jobbe nå også.

Dersom jeg sykmelder meg fra jobb en uke er jeg redd jeg ikke har noen jobb lenger. Sjefen er ikke så glad i folk som sykmelder seg. jeg er på vikariat og der er mange som står og sikler etter jobben min.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...